שאלה: מאת מאיר: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר שלח כ"ג סיון ה'תשע"ב שלום וברכה אל מאיר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך שיסוד היסודות אצל רביז"ל הוא האמת, לדבר את האמת לאמיתו וכו', ובפירוש אמר לנו (שיחות הר"ן סימן נ"א) את זה תקבלו ממני שלא יטעה אתכם העולם, כי העולם מטעה מאד וכו', רביז"ל מתחיל לדבר תיכף ומיד מיסוד הבנין וכו', לראות אם זה לא מקולקל, ואז יכולים לבנות על זה בנין מאד מאד גדול וחזק וכו'. ולכן הוא מדבר מתיקון הברית שזה תיקון היסוד, ואם היסוד מקולקל, אזי כל הבנין יהיה מקולקל, אבל אם בונים בנין על יסוד רעוע, בוודאי שלבסוף כל הבנין יפול, ולכן אף אחד לא רוצה לדבר מתיקון היסוד, הן מחמת בושה וכו', הן מחמת גיאות וכו', והן מחמת שבורחים מהמציאות וכו', וגם היצר הרע מתלבש את עצמו במצוות שלא כדאי לדבר מזה וכו', ולצערינו הרב הבעיה הזו נמצא אצל כולם, כי אין אדם נקי מזה וכו'. וכך מובא (ראשית חכמה שער התשובה פרק ג') ומהדברים שצריך השב לתקן הוא לתקן ומהדברים אות ברית הפגום בהוצאת זרע לבטלה, שאין אדם בזמנינו ניצול ממנו בבחרותו, וכו', עיין שם. ואם הראשית חכמה שהיה תלמיד הרמ"ק זי"ע שהיה בזמן האריז"ל שזה כבר למעלה מארבע מאות וחמשים שנים כותב ככה וכו', מה נאמר בדור הזה שהפריצות עושים פירצות בנשמות ישראל, כי הקליפות מסתובבות ערומות ממש רחמנא לישזבן, ומה יעשה הבן שלא יחטא, שכל הרחובות מלאים תמונות תועבה שיקוץ תיעוב זיהום עירום וכו' וכו', ואז לפני ארבע מאות וחמשים שנה בעיר הקודש צפת שהיה עיר מלאה חכמים קדושי עליונים ורוח הקודש היתה שורה על העיר (ומלבד זאת להבדיל גם הערביות הלכו בצניעות גדולה מאד מכוסות מראשן ועד רגלם, אשר לא היה שייך אפילו להסתכל עליהם) עם כל זאת הוא כותב לשון כזה, "שאין אדם בזמנינו ניצול ממנו בבחרותו" מה נאמר אנן בדור הזה שהכל פרוץ ויש כל מיני זבל ולכלוך על הרחובות, מלבד כל הכלי משחית וכו', שיכולים לראות בזה כל התועבות שבעולם, אין בחור שלא יהיה פגום. ולכן שלח לנו הקדוש ברוך הוא מתנה בדורות אלו את רביז"ל, שהוא מדבר פתוח שההתחלה של כל התיקונים זה תיקון היסוד, ואם אין יסוד אין בנין וכו', הוא לא מתעלם מהמציאות וכו', מה שאחרים כן מתעלמים מהמציאות המרה הזאת, זה בכה וכו', וזה בכה וכו', זה אומר לא צריכים לדבר מזה וכו', אצלינו לא מדברים מזה וכו', וזה אומר צריכים לשכוח מזה וכו', ובין כך הבעיה נמצאת וכו', ולכן רק אצל רביז"ל יש התיקון הזה, והוא גילה לנו שמי שיזכה לבוא אל ציון הקדוש שלו בעיר אומן ויתן פרוטה לצדקה עבורו, ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים "תיקון הכללי", אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו, הוא יוציאו מהשאול תחתית ומתחתיו. וזה נקרא אמת לאמיתו שכן מדברים מזה וכן מעוררים את האדם שמור על העינים שלך שזה יביא אותך אחר כך להכי גרוע וכו' וכו', ואדרבה בושה וחרפה אם לא ידברו מזה וכו' וכו'. רביז"ל גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) כדי להטהר מהזוהמה והלכלוך הזה, צריכים ללכת במקום פנוי שאין שמה בני אדם ולצעוק שבעים קולות אליו יתברך, לטהר את המח מחשבה שלו, ויזכה למח נקי שיהיה דבוק בו יתברך, והרגע שיש לאדם מח נקי, אז ממילא העיניים נקיות מהסתכלויות רעות וכו', והאף נקי מכעס ורציחה וכו', והפה נקי מלשון הרע רכילות וליצנות וכו. ולכן העיקר לבקש הרבה ממנו יתברך על קדושת וטהרת המח מחשבה, וכשזה יהיה מתוקן, הכל יהיה מתוקן. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|