שאלה: מאת אריקה: שלום רב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר צו ט' אדר ב' ה'תשע"ד שלום רב אל אריקה תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. צריכים לשמור מאד איזה שם נותנים לילדים, כי כפי השם כך נמשכים נשמת ומזל הילדים, לכן מה טוב ומה נעים לתת שם אחר צדיק או אחר אחד משמות האבות והאמהות הקדושים, או הנביאים והנביאות וכו', שם תנ"כי, כמובא מהצדיק הקדוש הרבי רבי אלימלך מליזענסק זי"ע (נועם אלימלך – במדבר) שהשם יתברך ברוך הוא גזר בבריאת העולם שיהא כך וכך שמות ראובן וכך וכך שמות שמעון, ועתה כשנתגלגל איזה אדם בעולם ונותנין לו שם בשם צדיק אחד שהיה כבר בעולם זה גורם לאיש הלזה שיהיה גם כן צדיק מחמת שנתעורר האור של הצדיק שהוא בעולם העליון; ולא כמו שנוהגים היום שנותנים שם מצוץ מהאצבע וכו', שאין לזה שום ערך כלל, ואחר כך הילדים סובלים מאד מאד. כי השם הוא הנפש, כמו שכתוב (בראשית ב') "וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו", ולכן צריכים מאד מאד לשמור לא לתת שמות בדויים לילדים שאין לזה שום ערך וכו', ולכן אני לא יודע למה את רוצה לקחת את השם 'אגם', כי הרי 'אגם' זו בריכת מים, כמו שכתוב (תהלים קי"ד ז') "ההופכי הצור אגם מים", ורואים בחוש שנותנים היום שמות על עצים ואבנים וכו', על הרים וגבעות וכו', על ימים ונהרות וכו', ואחר כך הילדים סובלים סבל כל החיים כי פשוט אין להם שם, ולכן מה טוב ומה נעים לתת שם תנ"כי, שיש בזה שורש בקדושה, ומצינו בדברי חכמינו הקדושים (ברכות ז:) מנא לן דשמא גרים? אמר רבי אליעזר: דאמר קרא (תהלים מ"ו) "לכו חזו מפעלות הוי"ה אשר שם שמות בארץ", אל תקרא שמות אלא שמות, ומובא במהרש"א (שם) שפעולת הוי"ה נמשכים אחר השם של האדם שהוא הגורם, ולכן עצתי שתבחרי אחד משמות הנשים המוזכרות בתנ"ך. הקדוש ברוך הוא ישנה את המזל שלך לטובה.
|