כדי להגיע למכתב מסויים, לחץ על תאריך המכתב: א' דראש חודש | ב' דראש חודש | ב' אייר | ד' אייר | ה' אייר | ו' אייר | ז' אייר | ח' אייר | ט' אייר | י"א אייר | י"ב אייר | י"ג אייר | י"ד אייר | ט"ו אייר | ט"ז אייר | י"ח אייר | י"ט אייר | כ' אייר | כ"א אייר | כ"ג אייר | כ"ה אייר | כ"ו אייר | כ"ז אייר | כ"ח אייר | כ"ט אייר |
||
|
||
ארכיון כל המכתבים לנשים » | ||
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר אמור א' דראש חודש אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להיות בשמחה כל החודש הזה, כי חודש אייר אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רע"ז) זה חודש הרפואה, ועיקר הרפואה זה על ידי שמחה, כמובא בדברי רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) שגם חכמי הרופאים אמרו שכל המחלות והחלאים רעים באים רק על ידי עצבות ומרה שחורה, ולכן צריכים להכריח את עצמו רק להיות בשמחה, כי אין עוד טוב מזה, ואשרי האשה שמחזקת ומעודדת ומשמחת את בעלה ואת ילדיה ואת חברותיה, כי זה המצוה הכי גדולה שרק יכול להיות, רק לשמוח ולשמח נשים אחרות, ולשמור מאד מאד ממחלוקת בחודש זה, כי כל החודש הוא ימי ספירת העומר שאז מתו תלמידי רבי עקיבא שלא כיבדו זה את זה וכו', ולכן אנחנו צריכים לתקן את זה ולראות להיות רק בשמחה עצומה, ולכבד אחד את השני.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר אמור ב' דראש חודש אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי כל מה שביכולתך לעזור לי כדי שאני יוכל לעזור לך, וזה מדובר למען הצלת הנוער שלנו שלא ילכו לאיבוד חס ושלום, כי עכשיו כל הקהילות הקדושות קהילות החרדיות סובלים מהארס הזה הנקרא איי פאון, בלעקבערי, איי פאד, איי פעד, ענדרואויד, סמארטפון וכו' וכו', ולכן אני מאד מבקש אותך שבשום פנים ואופן לא יראה ולא ימצא אצלך כלי משחית כזה, כי בקלות גם הילדים שלך מחר יהיה להם אותו כלי, כי אם להאמא או להאבא יש כלי משחית כזה, למה שלא יהיה להם דבר זה? וזה עבודה זרה של בעל פעור בדורותינו אלו שיכולים לראות את כל הזבל והזוהמה והלכלוך וכו', וההורים יטעו את עצמם ויחשבו שילדיהם הם תמימים ונאיבים ולא יודעים כלום וכו' וכו', והם לא יודעים מתחת לגב של ההורים יש כל מיני קוצים ודרדרים ילדים מושחתים שבקלות יכולים להרוס את ילדינו וכו' וכו', וזה קורה עכשיו בכל עולם החרדי, ולכן אני מאד מבקש אותך שתרתמי לעזור לי כדי שאני יעזור לך להצלת הנוער שלנו, והלוואי שכל הקהילות יעשו רבע כדי להציל את ילדיהם מה שאני עכשיו מכניס את כל הכוחות בהנוער שלנו. אני רוצה מאד מאד להוציא מקהילתינו הקדושה כמה משפחות שבאו לאחרונה עם ילדים מקולקלים וכו', ואני צריך את העזרה שלך וכו', וזכרי היטב שבזה שאת עוזרת לי את עוזרת לעצמך ולילדיך, ולכן חזקי ואמצי מאד בעזות ועקשנות דקדושה, ולהתרתם לעזור לי למען הנוער שלנו לשמור אותם מכל רע. נא ונא אל תקחי את זה בקלות כי הילדים הם העינים שלנו, וכמו שצריכים לשמור על העינים שלא יכנס אפילו גרגיר עפר, כמו כן ויותר מכן שצריכים לשמור על ילדינו שלא יכנס בהם אפילו גרגיר אחת מהזוהמה והטומאה והרוחות זרות שנושבות עכשיו בחוץ וכו', אני כבר לא מדבר מאלו שעדיין לא קיבלו חינוך תורני שאיך שהם סובלים מהנוער הנושר שלהם, שאין שבוע שלא יהיה הרוגים ופצועים על ידי שתיית אלכוהול ולקיחת סמים ודקירות אחד להשני וכו' וכו', אלא גם בעולם החרדי יש המון נושרים ונושרות שאין מי שיטפל בהם וכו' וכו', ולכן אני רוצה לכל הפחות בהקהילה שלנו לשמור על הנוער שלנו, ואני צריך את העזרה שלך, כי אם לא עכשיו אימתי, הילדים עדיין קטנים וכו', ואם לא נטפל עמהם עכשיו, מי יודע אם מחר הם לא ינטו מדרך הישרה והנכונה וכו', ולכן אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שגם את תתרתמי לעזור למען הצלת הנוער שזה עכשיו המצוה הכי גדולה. יעזור הקדוש ברוך הוא שנזכה לגדל ילדים יראים ושלימים שהולכים בדרך הישר כדי שנוכל לקבל את פני משיח צדקינו בשמחה עצומה, ולהראות לו ראה גידולים שגידלנו במסירות נפש הכי גדולה על אף גודל הסכנות שיש בעולם עכשיו. הקדוש ברוך הוא יעזור שנצליח בגדול.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר אמור ב' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתשמרי כל השבת רק להיות בשמחה עצומה, ולא להתעצבן ולא להכנס בלחץ כי גדול אדונינו ורב להושיע, ועוד תראי המון נסים שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא, והעולה על הכל אם זוכים לשמוח כל השבת ולא מתעצבנים ומכל שכן שלא נכנסים בעצבות או במרירות ובדכאון בשבת, על ידי זה זוכים לעשירות בששת ימי החול, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה י"א סימן א') על הפסוק (משלי י') "ברכת הוי"ה היא תעשיר ולא יוסיף עצב עמה" ברכת הוי"ה היא תעשיר זו השבת, שנאמר (בראשית ב' ג') "ויברך אלקים את יום השביעי"; כי כשבר ישראל שש ושמח כל השבת ונזהר מעצבות ומרירות וכו', כל השבת, על ידי זה זוכה לעשירות נפלאה בששת ימי החול, וזה בדוק ומנוסה ככל שאדם יותר שמח בשבת, כן נשפע עליו שפע גדול בששת ימי השבוע, אף שאני יודע שזה מאד קשה לך כי עובר עליך מה שעובר וכו' וכו', עם כל זאת תכריחי את עצמך עם כל הכוחות רק להיות בשמחה כל השבת, ולא להתעצבן ולא להכנס בכעס ועצבים וכו', כל השבת, על ידי זה תראי את הישועות שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר בהר ד' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז, ותעשי כל מה שביכולתך רק להתחזק ולא להשבר משום דבר כי גדול אדונינו ורב להושיע, את לא יכולה לתאר ולשער את גודל השמחה שראוי לך לשמוח שאת נמצאת בקהילה קדושה חממה של אמונה, ואף שאני יודע שעובר עליך מה שעובר וכו' וכו', עם כל זאת עיקר גדולת נשמות ישראל כשזוכים להתחזק בכל מיני אופנים שבעולם אף שעובר משברים וגלים, כמובא (זוהר הקדמה ד.) שכל יום יוצא בת קול מהשמים ואומרת, "מאן מנכון די חשוכא מהפכן לנהורא, וטעמין מרירא למתקא, עד לא ייתון הכא. מאן מנכון דמחכאן בכל יומא לנהורא דנהיר וכו' מאן דלא מצפה דא בכל יומא בההוא עלמא, לית ליה חולקא הכא"; [מי מכם יכול להפוך את החושך לאור ואת המרירות למתיקות עד שלא יבא לעולם הבא וכו', מי מכם שמחכה בכל יום לאור הגנוז שיתגלה בעולם וכו', מי שלא יכול להראות את זה בעולם הזה, אין לו חלק בעולם הבא] מכל זה רואים מעלת האדם שאפילו שעובר עליו כל מיני חשכות ומרירות וכו' וכו', אף על פי כן הכל הוא מהפך לטובה, אשרי לו בזה ואשרי לו בבא, ואל תקחי את זה בקלות כי זה הדבר הכי קשה לאדם להתחזק מרוב צרות ויסורים עניות ודחקות וכו' וכו', שעובר על כל אחד ואחד, אזי הוא נופל בעצבות ובמרה שחורה ובדכאון פנימי, ולכן לא בחינם שרביז"ל הזהירנו מאד מאד על שמחה, ואמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ד) מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד, ולהתגבר להרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כוחו. וכל החולאת הבאין על האדם, כולם באין רק מקלקול השמחה וכו', וכפי קלקול השמחה, כן בא החולאת על האדם, וגם חכמי הרופאים האריכו בזה, שכל החולאת על ידי מרה שחורה ועצבות, והשמחה הוא רפואה גדולה בין בגשמי בין ברוחני, וצריך להתגבר מאד בכל הכוחות, להיות אך שמח תמיד. כי טבע של האדם למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות מחמת פגעי ומקרי הזמן, וכל אדם מלא יסורים, על כן צריך להכריח את עצמו בכח גדול להיות בשמחה תמיד ולשמח את עצמו בכל אשר יוכל; ואמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן תקצ"ג) שאפילו בעת הצער והריחוק מעבודתו יתברך וכו', וכן מה שעובר עליו כל מיני צרות ויסורים ומרירות ומכאובים וכו', עם כל זאת צריכין להתחזק להיות אך שמח תמיד, ולשמח את עצמו בכל מה דאפשר במה שמוצא בעצמו איזה נקודה טובה עדיין, כי כל בר ישראל מלא נקודות טובות, כמאמרם ז"ל (ברכות נ"ז.) על הפסוק (שיר השירים ד') "כפלח הרמון רקתך" מאי רקתך, אפילו ריקנין שבך מלאים מצות כרמון; והעולה על הכל צריך לשמוח במה שזכה שלא עשני גוי כגויי הארצות וכו', ולהפוך את כל היגון ואנחה והצער והיסורין לשמחה גדולה, וצריכים לשמור מאד מאד מעצבות ומרירות ומדכאון שזה אבי אבות הטומאה וכו', ואפילו שהס"מ רוצה לשבור אותו לגמרי ולומר לו שאין לו כבר שום תקוה ותוחלת, עם כל זאת ראוי לך לומר לעצמך איך שהוא נבראתי מזרע ישראל ולא עשני גויה כגויי הארצות, ובזה בעצמו ראוי לך להתחזק מאד מאד, וגדולי הצדיקים התחזקו רק עם זה כמסופר שפעם אחת דילג הרב הקדוש מבארדיטשוב זי"ע בברכת השחר הברכה "שלא עשני גוי" וכששאלו לו על זה? השיב שבקומו ממטתו בזה היום, היה לו שברון לב מאוד, ולא היה לו במה לחזק עצמו, עד שעלה על דעתו שעל כל פנים תולדתו הוא מצד שורש קדושת ישראל, ובירך בשמחה רבה הברכה "שלא עשני גוי", ובזה השיב את נפשו, ובשביל זה דילג וחיסר עכשיו את הברכה, ואם הצדיק הקדוש הזה לא היה לו במה להחיות את עצמו רק עם "שלא עשני גוי" על אחת כמה וכמה שקטני ערך כמונו ראוי לנו לשמוח בכל יום ויום שאנחנו נבראנו מזרע ישראל, לחפש ולמצוא בעצמינו רק נקודות טובות, שבזה בעצמו מכניעים את הס"מ שהוא מכניס עצבות ומרירות ודכאון באדם, אשרי מי שמציית את רביז"ל ואז טוב לו כל הימים.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר בהר ה' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' אני מאד מאד מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת וביתר עוז ואל תתני ששום דבר יוכל לשבור אותך כי גדול אדונינו ורב להושיע, ומכל הצרות יכולים לצאת אם רק פונים אל הקדוש ברוך הוא, ורביז"ל גילה לנו את הענין של לדבר אליו יתברך בשפת האם שלו, ובפירוש אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ק') שמקטן ועד גדול אי אפשר להיות איש כשר באמת, כי אם על ידי התבודדות. והיה מזכיר כמה וכמה צדיקים מפורסמים אמיתיים ואמר שכולם לא באו למדרגתם כי אם על ידי התבודדות שיחה בינו לבין קונו; וסיפר עמנו רביז"ל ואמר אף שאני מוליך אתכם בדרך חדשה לגמרי וכו', אבל הדרך הזה הוא דרכי אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, שרה רבקה רחל ולאה וכו' וכו', שתמיד דיברו עמו יתברך וביקשו ממנו יתברך כל מה שצריכים, ואל תחשבי שזה כל כך קשה וכו', זה רק דמיון אחד גדול שזה קשה וכו', כמו שכתוב בזוהר (וישלח קע"ג:) על הפסוק (דברים ד') "כי מי גוי גדול אשר לו אלקי"ם קרובים אליו, כהוי"ה אלקינ"ו בכל קראנו אליו", תא חזי כמה אינון חביבין ישראל קמי קודשא בריך הוא, דלית לך עם ולישן בכל עמין עובדי עבודה זרה דעלמא דאית ליה אלהא דישמע לון, כמה דקודשא בריך הוא זמין לקבלא צלותהון ובעותהון דישראל, בכל שעתא דאצטריך לון למשמע צלותא דאינון בעאן, בגין ההוא דרגא דלהון; [בוא וראה כמה חביבין הם עם ישראל לפני הקדוש ברוך הוא, שאין לך עם ולשון בכל העמים עובדי עבודה זרה שבעולם שיש להם אלוה שישמע אותם כמו שהקדוש ברוך הוא מזומן לקבל תפלות ובקשות של עם ישראל, בכל שעה שנצרך להם להשמיע תפלה שהם רוצים, בגלל אותה דרגא שלהם], ולכן אל יקל בעיניך ענין הזה של שיחה בינו לבין קונו, אפילו שאת לא יכולה לדבר רק דיבור אחד וכו', תחזרי על הדיבור הזה כמה וכמה פעמים, וזה ישחרר אותך מכל הלחצים שאת עוברת עכשיו וכו', וכן לבקש על שלום בית ועל פרנסה, על הצלחה עם הילדים וכו' וכו', ואם היית יודעת איזה רושם הדיבורים האלו עושים בכל העולמות, היית מתמידה מאד מאד בדבר זה, וזה היה מרגיע את העצבים שלך, כי אין עוד דבר שמרגיע את האשה כמו שהיא מרגילה את עצמה לדבר אל הקדוש ברוך הוא, ומי יתן שתזכי לומר בכל יום "יום תהלים", כי התהלים נחלק לשבע חלקים כמו ימי השבוע, ומעלת אמירת תהלים, זה אין לתאר ואין לשער כלל, כי זה ממשיך לאדם כל מיני ישועות שבעולם, ואשרי האשה שזוכה לומר בכל יום "יום תהלים", שזה לוקח סך הכל בין עשרים דקות לחצי שעה, וכך תזכי לסיים את כל ספר התהלים בכל שבוע, ובזכות זה תראי נסים נגלים שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר בהר ו' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם רק להיות בשמחה, ואף שאני יודע שמאד קשה לך להיות בשמחה מרוב הצרות והיסורים שעוברים עליך עם כל זאת את צריכה לעשות כל מיני תרגילים להיות בשמחה, כי השמחה מרחבת את הדעת ופותח את הלב לדבר עמו יתברך, אשר כל דיבור ודיבור שמדברים אליו יתברך זה הצלחה נצחית, הצלחה כזו אשר אין לתאר ואין לשער כלל, כי בזה שמדברים אל הקדוש ברוך הוא מורידים את השכינה אליו, כי על ידי תפלה משרה האדם את השכינה עליו. אני מאד מאד מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם להזהר בכיבוד אב ואם, כי כל מי שיש לה אבא ואמא עליה לצלצל אליהם לכל הפחות פעם אחת ביום, וזה יסוד גדול במצות כיבוד אב ואם, אשר המצוה הזו גדולה מאד מאד, כמאמרם ז"ל (תנא דבי אליהו רבה פרשה כ"ו) כל העולם כולו של הקדוש ברוך הוא, ואין הקדוש ברוך הוא מבקש מהאדם רק שיכבד אב ואם; ואמרו (פסיקתא רבתי) חמורה שבחמורות כבד את אביך ואת אמיך; ואמרו (קידושין ל:) שלשה שותפין הן באדם, הקדוש ברוך הוא, ואביו ואמו, בזמן שאדם מכבד את אביו ואת אמו, אמר הקדוש ברוך הוא מעלה אני עליהם כאילו דרתי ביניהם וכבדוני; רואים מזה אם מכבדים אבא ואמא בזה מכבדים את הקדוש ברוך הוא, ורואים נשים יכולות לפטפט בטלפון שעות על גבי שעות עם חברות, אבל מאבא ואמא הן שוכחות וכו', למה שכל אשה לא תתקשר על כל פנים פעם אחת ביום לאבא ואמא לשאול בשלומם? אשר זה מצוה שעולה על כל המצוות, וזוכים על ידי זה לאריכות ימים ושנים טובות, כמו שכתוב (דברים ה' ט"ז) "כבד את אביך ואת אמך כאשר צווך הוי"ה אלקיך למען יאריכון ימיך ולמען ייטב לך על האדמה אשר הוי"ה אלקיך נתן לך", ואם אין אבא ואמא, אזי כשעושים איזה מצוה כגון מצות ברכת המזון שהוא מדאורייתא, או כשנותנים צדקה אפילו כמה פרוטות שזה מצות עשה מדאורייתא להזכיר אז את שם אבא או אמא שנמצאים כבר למעלה וכו', וזה להם זכות מאד גדולה, והם מצפים על זה מאד, ולכן מצד אחד זה כל כך קל להגביה טלפון לאבא ולאמא בכל יום ולהתעניין בשלומם, אבל מצד שני זה כל כך קשה כי הס"מ יניח לפטפט עם כולן אבל לא עם אבא ואמא, ולכן ראי מה לפניך וכו', ותמסרי את נפשך לקיים מצות כיבוד אב ואם בכל יום ויום, ואז תזכי לאריכות ימים ושנים טובות, ומה גם שהילדים שלך ישלמו לך חזרה כגמולך שגם הם לא ישכחו ממך וכו'. הקדוש ברוך הוא יעזור שתבשרי לי תמיד בשורות משמחות.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר בהר ז' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' אני לא יכול להסביר לך את גודל הנחת רוח שיש לי מה שאני רואה את ההתפתחות של קהילתינו הקדושה מכל הכיוונים, ובפרט לאחרונה שלקחתי את עצמי להציל את הנוער שלנו, כי בכל העולם כולו סובלים עכשיו מנושרים ונושרות וכו', וכן אני מתפעל מאד מאד מהחסד שיש בין נשות אנשי שלומינו, אשר תיכף ומיד כשיש רק צרה חס ושלום, כל הנשים נרתמות
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר בהר ח' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז לעזור לי לבנות את הקהילה שלנו שיהיה קהילה שאין בכל העולם כולו קהילה קדושה כזו, ותהלה לאל אנחנו מראים את זה ויכולים להראות את זה וכו', צריכים רק רצונות יותר חזקים להוציא מכח אל הפועל לעזור אחד להשני, שזה הרצון של הקדוש ברוך הוא שכל בר ישראל יעזור להזולת, ובפרט בהקהילה הקדושה שלנו שהיא חממה של אמונה, אני רוצה מאד שיהיה אחדות בין נשות אנשי שלומינו שאין למעלה מזה, ותיכף ומיד כשרואים איזה משפחה שנמצאת במצוקה וכו', או בצרה וכו', תיכף ומיד להתרתם ולעזור וכו', וכן להביא את הבנות שגם כן יעזרו, כי אני רוצה לבנות קהילה קדושה כזו שמיוסדת רק על חסד ורק בשביל זה ברא הקדוש ברוך הוא את עולמו, כמאמרם ז"ל (ילקוט תהלים רמז תתל"ד) אמר רבי סימון בשעה שבא הקדוש ברוך הוא לברוא אדם הראשון, נעשו המלאכים כתות כתות, מהם אומרים יברא ומהם אומרים אל יברא, חסד אומר יברא שהוא גומל חסדים; כמובן אני מאד מאד מקפיד מהיום והלאה לא להרשות להכנס בקהילתינו משפחות בעייתיות מבחוץ בשום פנים ואופן וכו', כי נכנסו שתים או שלוש משפחות אלימות וכו', ועם ילדים מקולקלים וכו', ואז כל הקהילה סובלת מהם, והעולה על הכל ילדים מקולקלים מקלקלים את הילדים שלנו, ולכן אני מאד מאד מקפיד על דבר זה שמהיום והלאה בשום פנים ואופן לא להרשות משפחות אלימות וכו', או תמהונים שלא יהינו להכנס בקהילתינו וכו', קהילתינו היא קהילה פרטיית, ואף אחד לא יכול לדחוק עלינו את מי לא להכניס וכו', אנחנו צריכים לשמור על הילדים שלנו ועל השם שלנו, וזכרי היטב שיבנאל אינה מהערי מקלט, אנחנו נעמוד על זה חזק מאד מאד, ואני מאד מבקש אותך שתדווחי לי תיכף ומיד על איזה דבר חריג שנוכל לטפל בזה, כי מספיק סבלנו מהרשע ימ"ש ואני לא צריך שלוחיו מבפנים וכו' וכו'.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בהר ט' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל… תחי' אני מאד מאד מבקש אותך שתהי שמחה ועליזה כל השבת קודש, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות של אשה ששמחה בשבת, ואף שאז יש לחץ גדול בבית וכו', הן מהבעל וכו', והן מהילדים וכו', והן מהשכנות וכו', עם כל זאת את לא יכולה לתאר ולשער את הזכות של אשה ששמחה ועליזה כל השבת, כי בשבת מאיר אורו יתברך בגילוי רב ונורא מאד, וכל אשה ששמחה בשבת ונחה וכו', על ידי זה שכינת עוזו יתברך נמצא בתוך הבית, ולכן תשמרי מאד מאד שלא יהיה חס ושלום שום מריבות בינך לבין בעלך, כי (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה ואי אפשר לאשה בלא איש אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצא שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, כי שלום אמרו חכמינו הקדושים (שבת י.) זה שמו של הקדוש ברוך הוא, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר בחוקותי י"א אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז רק להיות בשמחה, ואל תתני שהעצבות והמרירות והדכאון יתפוס אותך וכו' וכו', כי זה הנסיון שמנסים את כל אחד ואחד בעיתים הללו וכו', שעובר על כל אחד עניות ודחקות וכו', צרות וחובות וכו', ואין ישוב הדעת וכו', ולכן עלינו להתחזק ביתר שאת ביתר עוז להיות חזקים באמונה בו יתברך שהוא נמצא ואין בלעדו נמצא, ולכן כל מה שאנחנו צריכים עלינו לבקש רק ממנו יתברך שהוא שומע תפלת כל פה, ולכן אני מאד מבקש אותך אל תהי בטלנית, תהי חזקה באמונה בהקדוש ברוך הוא, ותדעי לך שסוף כל סוף אחר הרע יבוא הטוב ונשמע ונתבשר בשורות משמחות, רק אל תמשיכי את עצמך אל העצלות והעצבות, כי כך אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קפ"ט) צריך להזהר מאד מעצבות ועצלות, כי עיקר נשיכת הנחש הוא עצבות ועצלות בבחינת (ישעיה ס"ה) "ונחש עפר לחמו", עפר היא בחינת עצבות ועצלות שהם באים מיסוד העפר; ואל תחשבי שאני רוצה פשוט לשכנע אותך שתהי שמחה ועליזה וכו', זה לא ענין של לשכנע, זה ענין של חובה, שיש על כל בר ישראל חוב גדול מאד להיות בשמחה, וככל שאדם יותר שמח בזה "שלא עשני גוי" כגויי הארצות בזה הוא נכלל יותר ויותר בו יתברך, כי אצלו יתברך שרוי רק השמחה, כמו שכתוב (דברי הימים א' ט"ז) "עוז וחדוה במקומו", ואמר רביז"ל (ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלקיו.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר בחוקותי י"ב אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי הפעם יותר מתמיד להיות רק בשמחה, כי הנה אנחנו נכנסים עכשיו בספירת ההוד שזה הספירה של התנא האלקי רבי שמעון בן יוחאי, אשר אצל חסידים נוהגים שכל ספירת הוד כבר לא אומרים תחנון, זאת אומרת מפסח שני עד אחר ל"ג בעומר זה כבר ימי חג, ושמחה גדולה מאד מאד כי בי"ד אייר זה פסח שני, ואז מקובל שהוא ההילולא של התנא רבי מאיר בעל הנס, שאז מתחיל ספירת ההוד, ובל"ג בעומר אז ההילולא של התנא רבי שמעון בן יוחאי, שאז מאיר ספירת הוד שבהוד, והם שניהם תלמידי רבי עקיבא שלימד את תלמידיו אשר "ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה, כי מה שאתה לא רוצה שיעשו לך אל תעשה להזולת, אבל לצערינו הרב תלמידי רבי עקיבא לא כיבדו אחד את השני, ועל ידי זה הרגו אחד את השני וכו', ולכן אנחנו צריכים לעסוק עכשיו רק בתיקון תלמידי רבי עקיבא שפגמו בכבוד חבריהם, ולכן אני מאד מבקש אותך שתעשי כל מה שביכולתך לעזור לנשות אנשי שלומינו במה שאת רק יכולה, ואפילו עם מילה טובה זה הצדקה הכי גדולה, כי יש כל כך הרבה נשים מועקות שבורות רצוצות וכו' וכו', וכשאשה מחייכת אליה כבר מחייה אותה, שזה המצוה הכי גדולה, כמאמרם ז"ל (כתובות קיא:) טוב המלבין שינים לחבירו יותר ממשקהו חלב שנאמר (בראשית מ"ט י"ב) "ולבן שינים מחלב" אל תקרי לבן שינים אלא לבון שינים; היינו כשאשה מחייכת לזולתה ומקבלה בסבר פנים יפות ומראה לה את שיניה הלבנים, זה יותר חשוב מלתת לה לשתות כוס חלב, כל כך יקר לקבל את פני חברתה עם חיוך ולהראות לה את השיניים, כי בזה שאשה תמיד מחייכת יכולים לראות בתוך הפנים שלה את פני הצדיק, שהוא בן השמחה, המנחם הכל ומשמח הכל.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר בחוקותי י"ג אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' אני מאד מאד מבקש אותך שתעשי כל מיני מאמצים שבעולם להיות בשמחה עצומה שאת שייכת אל קהילה קדושה כזו חממה של אמונה, עמוד החסד, והולך לי בחיים להרחיב את הפעילות של הקהילה הקדושה שלנו בכל התחומים, ואני רוצה לבנות קהילה כזו שאין בכל העולם כולו, ומי שלא שייך להקהילה שלנו ממילא יצא, כי אצלי העיקר שיהיה שלום ואהבה בתוך קהילתינו הקדושה, ואחד יעזור להשני, ואני מקווה להקדוש ברוך הוא שאצליח להוציא את זה מכח אל הפועל, ותשואת חן על העזרה שאת עוזרת לי בזה, וכן בעניני צניעות אני רוצה מאד מאד לשפר את קהילתינו הקדושה שהנשים תלכו בצניעות כמו שראוי לבת ישראל, ואפילו אלו שהולכות עם פאה שזה לא יהיה יותר ארוך מהכתפיים.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר בחוקותי י"ד אייר (פסח שני) ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' היום זה פסח שני ומקובל אצל כלל ישראל שאז הוא היום הילולא של התנא רבי מאיר בעל הנס, שאמרו חכמינו הקדושים (יבמות ס"א:) רבי מאיר חייש למיעוטא, וידוע שרביז"ל אמר שצריכים לדון את עצמו לכף זכות, שאפילו הוא רשע גמור עליו לדון את עצמו לכף זכות, ואסור לו להפיל את עצמו, וזה (תהלים ל"ז) "ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו", היינו שאם אדם מחפש בעצמו 'עוד מעט' טוב שיש בו, אזי כבר אינו רשע, והתבוננת על מקומו ואיננו זה כבר לא אותו אדם, כי אדם צריך תמיד לחפש את העוד מעט שיש בו, שזה היה שיטת רבי מאיר שהיה חייש למיעוטא, לחפש בעצמו את המעט טוב שיש בו, ולכן אסור לך להשבר משום דבר בעולם אפילו שעשית כבר מה שעשית עד עכשיו, יש בך הרבה טוב ואסור לך להשבר משום דבר, כי גדול אדונינו ורב להושיע, ויכולים תמיד לחזור אל הקדוש ברוך הוא יהיה איך שיהיה ויהיה מה שיהיה, העיקר עכשיו בימי ספירת העומר שמתו תלמידי רבי עקיבא מפני שלא כיבדו אחד את השני, אנחנו צריכים לעסוק בתיקונם וכן לכבד אחד את השני, וחס ושלום להזהר ממחלוקת, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (מדרש אגדה) רבי מאיר אומר קשה היא המחלוקת, אפילו מחלוקת שהיא לישובו של עולם שנאמר (בראשית א' ז') "ויעש אלקים את הרקיע ויבדל בין המים" וגו', ולפי שכתוב ויבדל בין מים למים, לפיכך אין כתיב בו כי טוב, והרי דברים קל וחומר, מה אם מחלוקת שהיא לישובו של עולם לא נאמר בו טוב, מחלוקת שהיא לחורבנו של עולם על אחת כמה וכמה שלא נאמר בו כי טוב, עיין שם, זאת אומרת בעת הבריאה הקדוש ברוך הוא הבדיל בין מים עליונים למים תחתונים ולכן ביום השני לא כתוב בבריאה 'כי טוב', כי במקום שיש הבדלה היינו מחלוקת לא יוצא מזה טוב, ואף שזה היה ההכרח לבריאת העולם, על אחת כמה וכמה כשיש מחלוקת ופירודים בין נשמות ישראל לא יוצא מזה טוב כלל, ולכן אני מאד מבקש אותך שתראי להתאחד יחד עם נשות אנשי שלומינו, ויהיה ביניכם אהבה אחווה שלום וריעות, וביחד תטכסו לעצמכן עצה כדת מה לעשות כדי להציל את הנוער שלנו וכו', כי עכשיו יש מגיפה בעולם בכל הקהילות הנוער נושר, ויש נושרים ונושרות בכל קהילה וקהילה וכו', אזי אנחנו צריכים לשמור על הקהילה שלנו מאד מאד, ולכן אני צריך את העזרה שלך כי בלי העזרה של ההורים לא נוכל לעשות שום דבר, ולכן אני מאד מבקש אותך שתשתדלי לעזור לי בכל מיני אופנים שבעולם איך להציל את הנוער, והקדוש ברוך הוא יתן לנו ברכה והצלחה בכל מעשה ידינו.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר בחוקותי ט"ו אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' הנה אנחנו יוצאים מההילולא של התנא רבי מאיר בעל הנס, ומכינים את עצמינו לנסוע אל ההילולא של התנא רבי שמעון בן יוחאי, ואני מאד מבקש אותך שתראי השנה יותר מכל השנים להיות במירון בל"ג בעומר, את ובעלך והילדים, כי רבי שמעון קורא את כולם, ונותן מתנות לכולם, וכמובן תתפללו גם על רפואתי וישועתי, שאזכה להצליח על מה שהתחלתי לשקם ולבנות ולחזק את קהילתינו הקדושה שהיא חממה של אמונה, ויסוד מוסד של חסד.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר בחוקותי ט"ז אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי לקבל את השבת הזה בשמחה עצומה, כי בשבת הזה מאיר כבר האור של רבי שמעון בן יוחאי, כי כך מובא שכל ההשפעות שיש באמצע השבוע זה מתחילה משבת, והיות שביום ראשון יהיה ההילולא של רבי שמעון בן יוחאי, אזי כבר משבת הזו מתחילה להאיר אורו הגנוז של רבי שמעון בן יוחאי, שרביז"ל הפליג בגדולתו ובפירוש אמר שעכשיו יש נחל נובע מקור חכמה, שגם העיר וקדיש מן שמיא מקבל משם, שבזה רביז"ל מקושר אל רבי שמעון בן יוחאי, ולכן אני מאד מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם שאת ובעלך והילדים שיהיו בל"ג בעומר במירון אצל רבי שמעון בן יוחאי שהוא נותן אז מתנות לכל הבאים אליו, וכמובן תתפללי גם עלי שאצליח בדרכי כדי להציל את הנוער מללכת לאיבוד וכו' וכו'.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר במדבר י"ח אייר (ל"ג בעומר) ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' אשרינו מה טוב חלקינו ומה נעים גורלינו שאנחנו זוכים להיות מקורבים אל רביז"ל, שמחדיר בנו את גדולת כל הצדיקים להיות מקורב אליהם, ובפרט שמגלה לנו את מעלת גדולת התנא רבי שמעון בן יוחאי שהיום יום ההילולא שלו, ובוודאי מי שזכה להיות אצל ציונו הקדוש במירון, התנא נותן לו מתנות גדולות מאד, כי רבי שמעון בן יוחאי אמר (סוכה מ"ה:) יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה, ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו, ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו; ורואים שהוא צירף את הבן שלו אליו, כי כך צריך להיות אבא צריך לשמור על הבנים שלו שלא יסתובבו בהרחובות וכו' וכו', כמו שרבי שמעון בן יוחאי שמר מאד על בנו יחידו רבי אלעזר, ואפילו שהיה צריך לברוח מפני מלך הרומי שחיפש אחריו והתחבא באיזה מערה בפקיעין, גם שם לקח עמו את בנו ושמר עליו, כך כל בר ישראל צריך לשמור על הבנים שלו, כי אם משקיעים בהבנים, אזי מוציאים מהם הרבה נחת, וכמו כן יותם הוא היה בן עוזיהו המלך שנעשה מצורע וכו', מפני שהתרברב בגאווה ובבוז כלפיו יתברך וכו', והוצרך לשבת מחוץ לירושלים בין כל המצורעים, ולקחו את הבן שלו יותם שהוא יהיה מלך, ואף על פי כן יותם כיבד כל כך את אביו, כי כל זמן שאביו היה חי לא הזכיר את שמו, אלא את שם אביו, ותמיד כיבד את אביו, רואים מזה מעלת אדם שזוכה לכבד את ההורים שלו שזה מאד מאד יקר בעיניו יתברך, ולכן אני מאד מאד מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם להזהר בכיבוד אב ואם, כי כל מי שיש לה אבא ואמא עליה לצלצל אליהם לכל הפחות פעם אחת ביום, וזה יסוד גדול במצות כיבוד אב ואם, אשר המצוה הזו גדולה מאד מאד, כמאמרם ז"ל (תנא דבי אליהו רבה פרשה כ"ו) כל העולם כולו של הקדוש ברוך הוא, ואין הקדוש ברוך הוא מבקש מהאדם רק שיכבד אב ואם; ואמרו (פסיקתא רבתי) חמורה שבחמורות כבד את אביך ואת אמיך; ואמרו (קידושין ל:) שלשה שותפין הן באדם, הקדוש ברוך הוא, ואביו ואמו, בזמן שאדם מכבד את אביו ואת אמו, אמר הקדוש ברוך הוא מעלה אני עליהם כאילו דרתי ביניהם וכבדוני; רואים מזה אם מכבדים אבא ואמא בזה מכבדים את הקדוש ברוך הוא, ורואים נשים יכולות לפטפט בטלפון שעות על גבי שעות עם חברות, אבל מאבא ואמא הן שוכחות וכו', למה שכל אשה לא תתקשר על כל פנים פעם אחת ביום לאבא ואמא לשאול בשלומם? אשר זה מצוה שעולה על כל המצוות, וזוכים על ידי זה לאריכות ימים ושנים טובות, כמו שכתוב (דברים ה' ט"ז) "כבד את אביך ואת אמך כאשר צווך הוי"ה אלקיך למען יאריכון ימיך ולמען ייטב לך על האדמה אשר הוי"ה אלקיך נתן לך", ואם אין אבא ואמא, אזי כשעושים איזה מצוה כגון מצות ברכת המזון שהוא מדאורייתא, או כשנותנים צדקה אפילו כמה פרוטות שזה מצות עשה מדאורייתא להזכיר אז את שם אבא או אמא שנמצאים כבר למעלה וכו', וזה להם זכות מאד גדולה, והם מצפים על זה מאד, ולכן מצד אחד זה כל כך קל להגביה טלפון לאבא ולאמא בכל יום ולהתעניין בשלומם, אבל מצד שני זה כל כך קשה כי הס"מ יניח לפטפט עם כולן אבל לא עם אבא ואמא, ולכן ראי מה לפניך וכו', ותמסרי את נפשך לקיים מצות כיבוד אב ואם בכל יום ויום, ואז תזכי לאריכות ימים ושנים טובות, ומה גם שהילדים שלך ישלמו לך חזרה כגמולך שגם הם לא ישכחו ממך וכו'.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר במדבר י"ט אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' הנה אנחנו יוצאים עכשיו מההילולא של התנא אלקי רבי שמעון בן יוחאי, ולכן ראוי לך לשמוח מאד מאד ולא להשבר משום דבר, ואדרבה תראי להתחזק ביתר שאת ויתר עוז ושום דבר בעולם לא יוכל לשבור אותך כי גדול אדונינו ורב להושיע, ובוודאי סוף כל סוף אחר הרע יבוא הטוב שתזכי לראות את הטוב הגנוז שיעשה עמך הקדוש ברוך הוא, כי באמת אם אשה מתחזקת באמונה פשוטה בו יתברך, אזי כל החיים שלה משתנים לטובה, כי אצלו יתברך מאד מאד חשוב כשבר ישראל מחזיק מעמד ולא נשבר משום דבר, אדרבה מכל מה שעובר עליו הוא רץ ובורח רק אליו יתברך, ומרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו והבן אל אביו, זה מאד מאד חשוב בעיניו יתברך, ולכן תעשי כל מה שביכולתך להתחזק ולא ליפול בדעתך כלל, כי בוודאי בזכות התנא רבי שמעון בן יוחאי שאמר (סוכה מ"ה:) יכול אני לפטור את כל העולם כולו מן הדין מיום שנבראתי עד עתה, ואילמלי אליעזר בני עמי מיום שנברא העולם ועד עכשיו, ואילמלי יותם בן עוזיהו עמנו מיום שנברא העולם עד סופו; יעזור הקדוש ברוך הוא שהכל יסתדר אצלך על צד הכי טוב, ונשמע ונתבשר בשורות משמחות תמיד.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר במדבר כ' אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עוז שאת נמצאת בקהילה קדושה כזו שמתנהגת על פי דרך התם והפשוט של רביז"ל, ותהלה לאל אנחנו מקורבים אליו זה צריך להיות כל שמחתינו ונחמתינו, כי בפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ב') שהצדיק "משמח הכל – ומנחם הכל", ובשביל זה רביז"ל נקרא רבי נחמ"ן בן שמח"ה, כי הוא מנח"ם הכל ומשמ"ח הכל, וצריכים לזכור טוב טוב מה שכתב מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות ברכות השחר הלכה ג' אות י"ז) בכל דור ודור יש כמה צדיקים אמיתיים, אבל יש אמת למעלה מאמת, כי בודאי אין מדרגת כל הצדיקים שוין, וכל מה שמעלת ומדריגת הצדיקים גדול יותר, בודאי האמת שלו גדול ומבורר ביותר, כי העיקר הוא האמת, עד שיש בכל דור צדיק אמיתי, שהוא סוד נקודת האמת שבין הצדיקים, רק מחמת התגברות החילופים והתמורות ששם הס"מ נגדו, על ידי זה קשה מאד לידע היכן האמת, כי על פי רוב מתגרה הס"מ בהצדיקים בעצמן ומכניס ביניהם מחלוקת גדול לחלוק על זה הצדיק האמת, שהוא סוד נקודת האמת שבין הצדיקים, ונדמה להם כאילו זה הצדיק דייקא נוטה חס ושלום מדרך האמת, ומזה היה כל המחלוקת שחלקו השבטים על יוסף, עד אשר לעבד נמכר יוסף, ועל ידי זה נתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים והיו שם עבדים, וכן מחלוקת שאול שרדף את דוד בחינם, וכמו שמצינו בכמה וכמה דורות שהס"מ עושה תמיד מחלוקת על הצדיקים האמיתיים שיש להם כח לקרב יהודים אל הקדוש ברוך הוא, ובפרט בדורות הללו בעיקבתא משיחא, שמתגבר הקטגוריא והמחלוקת גם בין הצדיקים, עד שאין יודעים היכן האמת, על כן צריכין להתפלל להשם יתברך על זה הרבה שידע איפה האמת, כי לאחרונה נעשה מהפיכה גדולה ויש מחלוקת גדולה מאד מאד בכל מקום אפילו בין ראשי ישיבה גדולים, וכן בכל חסידויות יש כמה וכמה מחלוקת בין האחים וכו' וכו', עד ששוכחים מהתכלית הנצחי בשביל מה באנו לזה העולם, ולכן עלינו לשמוח מאד מאד שעל כל פנים אין לנו שום שייכות אל אף אחד, ואנחנו מקורבים אל רביז"ל, וזה שמחתינו שאנחנו נמצאים בחממה של אמונה, ולכן אני מאד מאד מבקש אותך שתעזרי לי גם כן להחזיק את האחדות בין אנשי שלומינו ששייכות לקהילתינו הקדושה, שבפירוש אמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן רצ"ב) העולם ראוי שיתמהו עצמן על אהבה שבינינו.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר במדבר כ"א אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מה מאד גדלה שמחתי ביום הזה שהוריד הקדוש ברוך הוא את נשמתי לזה העולם, וזיכיתי אותך שתחזרי בתשובה שלימה אליו יתברך וזכיתי להתקרב אל רביז"ל, את נמצאת בקהילה קדושה כזאת חממה של אמונה יסוד מוסד של חסד, ולכן אני מאד מאד מבקש אותך תעשי כל מיני פעולות שבעולם לעזור לי לבנות את הקהילה ביתר שאת ביתר עז, כי הכל תלוי באישה, ואמרו חכמינו הקדושים (ברכות י"ז) גדולה ההבטחה שהבטיח הקדוש ברוך הוא לנשים יותר מן האנשים ובמה הנשים זוכות? כשמזרזות את בעליהם שילכו לבית הכנסת ולבית המדרש ושמכינים את הבנים לתלמוד תורה ואת הבנות לבית הספר, ולכן אני מאד מבקש אותך שתמשיכי בעבודה הקדושה הזאת והעיקר שבכל העיקרים מה שתלוי בך הוא מידת הצניעות שהיופי של האישה כשהיא הולכת רק בצניעות, צניעות הבגדים וכו', צניעות הדיבור וכו', וצניעות ההנהגה וכו', ודעי לך שהבנות יחקו אותך וכו' ולכן תעשי כל מה שביכולתך למסור את נפשך על מידת הצניעות, וחכמינו הקדושים מפליגים במעלת רות שהייתה גיורת, מה הייתה מעלתה אומרים חכמינו הקדושים (רות רבה פרשה ד' סימן ח') כל הנשים משחקות עם הקוצרים וזו מצנעת את עצמה אישה אסור לה לדבר עם גבר זר זה מאד מאד חמור זה מביא אחר כך לידי איסור יחוד שהוא מדאורייתא עד שנופלת ונכשלת וכו' וכו', ולכן תקבלי על עצמך לא ללכת במקום שמסתובבים בו גברים שדבר זה הוא פריצות גדולה מאד ,ואמרו חכמינו הקדושים (במדבר רבה פרשה א' סימן ג') אישה שהיא מצנעת את עצמה אפילו היא ישראלית ראויה שתינשא לכהן ותעמיד כהנים גדולים, ולכן תזהירי את הבנות שלא יסתובבו על הרחובות, כי היום יש כל מיני אינשי דלא מעליא וכו' יושבי קרנות ופושטקים וכו' שאורבים על בנות תמימות לפתות אותם, ולכן תשמרי מאד מאד על הבנות שלך ותעזרי לי לשמור על הבנות של קהילתנו הקדושה, כי הס"מ הרשע עיניו לטש ושיניו חרק על הנוער שלנו, ולכן הולך לי בחיים לשמור על הילדים שלנו, ראי לעזור לי כדי שאוכל לעזור לך להציל את הילדים שלך מרדת שחת.
|
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר במדבר כ"ג אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתשתדלי מהשבת הזאת לעשות התחלה חדשה ותחזרי אליו יתברך, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (שבת קי"ח.) כל המשמר שבת כהלכתו אפילו עובד עבודה זרה כדור אנוש מוחלים לו, כי כשבר ישראל שומר שבת הקדוש ברוך הוא מוחל לו על כל עוונותיו, ולכן הס"מ עושה כל מיני פעולות שבעולם שיהיה חילול שבת בבית וכו', ואחר כך יש שמה הפסדים גדולים מאד, כמאמרם ז"ל (שבת קי"ט:) אין הדליקה מצויה אלא במקום שיש חילול שבת, בבית שמחללים את השבת שמה יש עניות ולבסוף נשרף ונהרס הבית לגמרי, ולכן אני מאד מבקש אותך שתעשי כל מה שביכולתך לשמור את השבת.
|
||
בעזה"י יום א' לסדר נשא כ"ה אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתתחזקי באמונה פשוטה בו יתברך, כי דייקא היום שהס"מ מתפשט בארץ ישראל ומכניס ספקות בבני אדם וכו' וכו', עלינו להתחזק ביתר שאת וביתר עז באמונה פשוטה בו יתברך שהוא נמצא ואין בלעדו נמצא, ואמר רביז"ל (ספר המידות אות אמונה סימן ל"ג) על ידי אמונה הקדוש ברוך הוא יסלח לך על כל עוונותיך, ולכן עלינו לבקש את הקדוש ברוך הוא בכל יום רבונו של עולם תתגלה כבר לכל העולם כולו ותעביר גילולים מן הארץ ואלילים כרות יכרתון לתקן עולם במלכות שדי וכל בני בשר יקראו בשמך להפנות אליך כל רשעי ארץ יכירו וידעו כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון לפניך הוי"ה אלוקינו יכרעו ויפולו ולכבוד שמך ייקר יתנו ויקבלו כולם את על מלכותך ותמלוך עליהם מהרה לעולם ועד כי המלכות שלך היא ולעולמי עד תמלוך בכבוד, ולכן אני מבקשת אותך רבונו של עולם תתגלה כבר לכל העולם כלו ותסיר מאתנו כל הספקות והבלבולים שנכנסו בנו מחמת עוונותינו המרובים, ולכן תכניס בי אמונה פשוטה בך יתברך ואזכה לדבר איתך כל יום ולספר לך כל מה שעובר עלי, כי רק אתה האבא שלי אבי שבשמים המחייה ומהווה ומקיים אותי, ואת אורך האין סוף אני נושמת בכל רגע ודקה ושניה חוס וחמול עלי שאזכה להיות תמיד שמחה ועליזה ויהיה לי מידת הסבלנות לסבול את כל מה שעובר עלי, ואזכה להפוך את כל היגון והאנחה לששון ושמחה מעתה ועד עולם אמן סלה. כך תרגילי את עצמך לדבר בכל יום אליו יתברך וזה יבנה לך את האמונה בו יתברך, ועל ידי אמונה כבר לא יחסר לך שום דבר, כי כל הצרות שהאדם סובל זה רק מחמת חסרון האמונה, עד כדי כך שרביז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ה') שהעיקר הוא האמונה, ויש בני אדם שסובלים מחלות וחולאים רעים ובפרט מחלת העצבים רק מחמת חסרון האמונה, ולכן על ידי תוקף האמונה זוכים לרפואה ברוחניות ובגשמיות גם יחד.
|
||
בעזה"י יום ב' לסדר נשא כ"ו אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתשמחי בשמחה אין סופית שנבראת מזרע ישראל, ולא עשה אותך גויה כגויי הארצות, וזה השמחה הכי גדולה שבר ישראל צריך לשמוח, ואני מוכרח להגיד לך שכל הצרות שאת סובלת זה רק מחמת חסרון השמחה, כי אם תמיד היית שמחה ועליזה לא היית כל כך ממורמרת ומדוכאת, ולכן תיקחי את עצמך בידך ותתחילי לשמוח ולרקוד בכל יום על גודל הזכות שיש לך שנבראת מזרע ישראל, שכל רגע ורגע שבר ישראל שש ושמח על נקודת יהדותו בזה מראה את טוהר לבבו שמאמין בו יתברך בלי שום חוכמות והשכלות כלל, ואמר רביז"ל (ספר המידות אות אמונה סימן ל"ג) על ידי אמונה יסלח לך הקדוש ברוך הוא על כל עוונותיך.
|
||
בעזה"י יום ג' לסדר נשא כ"ז אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתראי להתחזק ביתר שאת ביתר עז, ושום דבר בעולם שלא ישבור לך את ההתחזקות שאת צריכה להתחזק בענין השמחה, כי השמחה היא הגאולה וככל ששמחים ועליזים כך יוצאים מכל הגלויות ומכל הצרות, ולכן לא בחינם שהס"מ לא יכול לסבול את השמחה שהאדם שמח בו יתברך, ומכניס בכל אישה ואישה מרירות ודכאון וייאוש וכו' וכו', ולכן תעקרי מעצמך את הדמיונות שנדבק בך על ידי עוונותיך וכו', ותדעי לך שהקדוש ברוך הוא אוהב אותך מאד, ולכן כל מה שאת צריכה תבקשי רק ממנו יתברך, כי הוא יתברך נמצא ואין בלעדיו נמצא, ולכן כל דיבור ודיבור שתדברי עמו יתברך זה ידבק את נפשך בו יתברך.
|
||
בעזה"י יום ד' לסדר נשא כ"ח אייר ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' מאד מאד אני מבקש אותך שתעשי כל מיני פעולות שבעולם רק להיות בשמחה ואל תתני שהעצבות המרירות והדכאון יתפוס אותך, כי עיקר כוחו של הס"מ הטמא שרוצה לטמאות את בנות ישראל בפריצות והפקרות בשיקוץ תיעוב וכו' וכו', זה רק על ידי עצבות ומרירות שמכניס בכל אישה ואישה, עד שנדמה לה שזה סוף העולם, ואף פעם היא לא תצא מהבוץ והלכלוך שנפלה בזה ולא רואה קץ וסוף לכל צרותיה וכו' וכו', ולא רואה אור בקצה המנהרה, ובאמת הכל הבל ורעות רוח, כי כל זה בא מחמת העצבות המרירות והדכאון שמכניס הס"מ הטמא בכל אישה ואישה עד שנדמה לה שזה סוף העולם וכו', ולכן את מוכרחת להכריח את עצמך בכל הכוחות להיות רק בשמחה, ותשתדלי לשמוח ולשמח את בעלך ואת הילדים ואת החברות שלך, ואף שאני יודע שלאישה מאד מאד קשה להגיע למידת השמחה מרוב הצרות והיסורים שהיא סובלת בבית ובחוץ וכו' וכו', עם כל זאת עליך לדעת שהשמחה לשמוח בו יתברך ישרוף את כל הקליפות שרוצים להיתפס בך.
|
||
בעזה"י יום ה' לסדר נשא כ"ט אייר (ערב ראש חודש סיון) ה'תשע"ד שלום רב אל … תחי' היום זה ערב ראש חודש סיון חודש של קבלת התורה, שהבטחנו להקדוש ברוך הוא שהילדים שלנו הם הערבים בשבילנו, ובזכות זה נתן לנו הקדוש ברוך הוא את התורה, ולכן אנחנו צריכים לשמור מאד מאד על ילדינו, ועכשיו מתחיל עידן חדש בקהילתינו הקדושה, אני לא יתן בשום פנים ואופן שיכנסו כל מיני אורחי פורחי וכו' וכו', תמהונים ומסוממים וכו' וכו', אל קהילתינו, אני ישמור על קהילתינו הקדושה בתכלית השמירה, שמהיום והלאה לא יהיה יותר הפקר, ואני יבדוק טוב טוב את מי אני יכניס בקהילתינו הקדושה שהיא חממה של אמונה, ולא אתן שיהרסו לנו את הקהילה כמה נשים פרוצות וכו' וכו', חכמינו הקדושים אמרו (תנחומא מצורע) כל שנעשה רחמן על האכזרי לסוף נעשה אכזר על הרחמנים; ולכן בלי שום רחמנות אני יוציא משפחות שלא יחזיקו את התקנון של קהילתינו הקדושה, ואם הוא לא ירצה לשמוע אין לו מה לחפש אצלינו, מסרתי את נפשי זה למעלה מחצי יובל שנים להקים קהילה נפלאה כזו, תחת לחץ ורשעות ואכזריות של הס"מ ימ"ש, אזי מספיק צרות אנחנו סובלים מהרשע הזה וכו', אני לא יתן שנסבול גם מכל מיני אורחי פורחי וכו', תמהונים ומסוממים וכו', שחושבים שקהילתינו היא מערי מקלט וכו', אני לא יתן לאף אחד יותר להכנס אל קהילתינו הקדושה עם ילדים מקולקלים וכו', שיקלקלו את ילדינו וכו', אני מחפש איכות ולא כמות, ורציתי מאד שתעזרי לי לבנות את הקהילה מחדש.
|