שאלה: מאת שלום: לכבוד כבוד קדושת הצדיק שליט"א. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר כי תבוא י"ב אלול ה'תשע"ג
שלום וברכה אל שלום נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. עליך לדעת שמי שפגם בברית ובפרט בחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה, שבזה הוא הורג את הילדים שלו, על ידי זה נכנסות בו ספיקות באמונה בו יתברך, ואתה צריך לדעת שהחטא המגונה הזה של הוצאת זרע לבטלה, מטמטם את המח ומעקם את הלב, ומכניס באדם קושיות וספיקות עליו יתברך וכו' וכו', כי כל המחשבות של הכפירות והאפיקורסות שנכנסות באדם, זה רק על ידי שנכשלים בחטא המגונה הזה. מלבד זאת, אמרו חכמינו הקדושים (נדה י"ג.) אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה; ואמרו (שם) רבי יצחק ורבי אמי אמרי: כאילו שופך דמים, שנאמר (ישעיה נ"ז ה') "הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים" – אל תקרי שוחטי אלא סוחטי; כי מכל טיפה וטיפה יכול להוולד ולד, וכשסוחט את זרעו לבטלה הוא שוחט את ילדיו, והעוון הזה מטמטם את המח והדעת, ומכניס את האדם בחלישות הדעת וביאוש גדול כאילו הקדוש ברוך הוא שונא אותו, ולא צריך אותו וכו' וכו'. ובאמת למה כל כך חמור החטא הזה? כי מכל טיפת זרע יכול להוולד ולד, וכשאדם מוציא את זרעו לבטלה, על ידי זה הוא הורג את הולד וכו', ואם אחד הורג בן אדם – הרי הוא רוצח, ואם הורג שני בני אדם – הוא רוצח שברוצחים וכו', וכן ככל שאדם הורג יותר אנשים – הוא ארכי-רוצח, ומכל שכן כשאדם הורג את בנו או את בתו – זה רוצח משוגע וכו'. והנה מובא בספרים שאם יסתכלו בטיפת זרע, יראו שמתנועע ולד שלם, עם ראש גופה ידים ורגלים וכו', ולכן כשאדם מוציא זרע לבטלה, הרי הוא הורג ולד, ומכל שכן כשמוציא זרעו לבטלה כמה וכמה פעמים, הרי הוא רוצח וכו', ולכן החמירו על זה חכמינו הקדושים יותר מהכל, מלבד שהחטא הזה מכניס באדם שיהיה תמיד ממורמר ומדוכא, כי הרגע שאדם מאבד את האמונה בו יתברך, על ידי זה הוא תמיד בעצבות ובמרירות ובדכאון, והחיים שלו לא שווים לשום דבר, כי מי שאין לו אמונה הוא מסתובב כמו בעולם התוהו בעולם הדמיון וכו' וכו'.
והנה רביז"ל אמר (שיחות הר"ן סימן קמ"ב) כשנופל לאדם ספיקות באמונת הבורא יתברך שמו, יאמר בפה מלא: אני מאמין באמונה שלמה שהוא יחיד ראשון ואחרון. כי ידוע שיצר הרע נמשך מגבורות הנפולין, ויש גבורות דקדושה שבהם ממתיקים הגבורות דקליפה, והדיבור הוא בחינת גבורות דקדושה, כמו שכתוב (תהלים קמ"ה י"א) "וגבורתך ידברו". נמצא כשיאמר אני מאמין, הוא גבורות דקדושה ובזה הוא ממתיק את הספיקות שהוא בחינת גבורה דקליפה. וזהו שאמרו חכמינו הקדושים (ברכות ה.) 'לעולם ירגיז אדם יצר טוב על יצר הרע', דהיינו שבגבורות דקדושה ממתיק גבורות דקליפה. וזהו שאמרו (תענית ד.) שמי שרוצה שלא יהיה רגזן, יהיה דיבורו בנחת. נמצא שהדיבור בנחת הוא אינו כל כך רוגז, והשתיקה משתק הרוגז, אבל הדיבור בפה מלא הוא בחינת רוגז שהוא בחינת גבורה. ולכן מה טוב ומה נעים להרגיל את עצמו לומר בכל יום את הי"ג עיקרים של הרמב"ם, שזה דבר גדול מאד מאד, עד כדי כך שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן מ"ד) שהאמונה תולה בפה של האדם, כמו שכתוב (תהלים פ"ט) "אודיע אמונתך בפי", ולכן תרגיל את עצמך לומר בכל יום כמה פעמים במשך היום את הי"ג עיקרים של הרמב"ם, וזה יועיל לך מאד לבוא לאמונה, ועל ידי אמונה אמר רביז"ל (ספר המדות אות אמונה סימן ל"ג) ימחול לך הקדוש ברוך הוא על כל עוונותיך.
א. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו הוא בורא ומנהיג לכל הברואים והוא לבדו עשה ועושה ויעשה לכל המעשים:
א. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו הוא יחיד ואין יחידות כמוהו בשום פנים, והוא לבדו אלהינו היה הוה ויהיה:
ג. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו אינו גוף, ולא ישיגוהו משיגי הגוף, ואין לו שום דמיון כלל:
ד. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו הוא ראשון והוא אחרון:
ה. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו לו לבדו ראוי להתפלל, ואין לזולתו ראוי להתפלל:
ו. אני מאמין באמונה שלימה שכל דברי נביאים אמת:
ז. אני מאמין באמונה שלימה שנבואת משה רבנו עליו השלום היתה אמתית, ושהוא היה אב לנביאים, לקודמים לפניו ולבאים אחריו:
ח. אני מאמין באמונה שלימה שכל התורה המצויה עתה בידינו היא הנתונה למשה רבנו עליו השלום:
ט. אני מאמין באמונה שלימה שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו:
י. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותם, שנאמר: "היוצר יחד לבם המבין אל כל מעשיהם":
יא. אני מאמין באמונה שלימה שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצותיו ומעניש לעוברי מצותיו:
יב. אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא:
יג. אני מאמין באמונה שלימה שתהיה תחיית המתים בעת שיעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים:
והרב הקדוש מצאנז זי"ע בעל 'דברי חיים' היה אומרם כמה פעמים ביום בקול רעש גדול, ואיתא מצדיקים שזה מסוגל לפרנסה בניקל, כי מי שיש לו אמונה פשוטה בו יתברך, הקדוש ברוך הוא זן ומפרנס אותו בקלות.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|