שאלה: מאת שלמה: שלום. לצערי הרב אני נכשל בפגם הברית מאז שאני נער, ובכל פעם שאני מנסה לחזור בתשובה ולעשות התחלה חדשה אני נופל שוב. האמת היא שהתייאשתי כבר מלחזור בתשובה, כי זה נראה לי בלתי אפשרי. מדוע הנסיון הזה כל-כך קשה לי? תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר במדבר כ"ה אייר התשע"ג
שלום וברכה אל שלמה נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך שרביז"ל גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אשר אין שום יאוש בעולם כלל, ואין דבר כזה להתייאש מן החיים, כל זמן שאדם חי הוא יכול לתקן הכל, ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ע"א) אף שהזוהר הקדוש מחמיר מאד מאד על החטא המגונה הזה ואומר שלאדם שנכשל בהוצאת זרע לבטלה כבר אין תשובה, אני אומר שאף אחד לא מבין את דברי הזוהר הקדוש, ויש תשובה גם על החטא הזה. והסבירו מוהרנ"ת ז"ל: איך יכול רביז"ל לומר אחרת מהזוהר הקדוש? אלא לכולם יש תקנה ותקווה, אך נותנים לאדם את הבחירה, אומרים לו שאין לו תשובה, ואם אינו בטלן ולא מניח עצמו בשום פנים ואופן, אלא דוחק עצמו לחזור בתשובה, אזי מקבלין אותו, הזוהר הקדוש אומר שאין לו תשובה, וכבר לא יזכה לראות את פני השכינה, ובא רביז"ל ואומר שכן יש תשובה, ואם יש לאדם שכל ודוחק עצמו לחזור אליו יתברך בכל מחיר, אפילו שלא יהיה לו עולם הבא, אזי זוכה להכנס לפנים הקדושה, אבל אם אין לו שכל ואומר הלא כתוב בזוהר שאין על זה תשובה, ומתייאש לגמרי וכו', על ידי זה נופל מדחי אל דחי ונאבד לגמרי. וכן אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ה') מי שפגם בטיפי מוחו על ידי זה בהכרח לו לשמוע מחלוקת בין הצדיקים, וכשיש לו שכל ויודע שכל מה ששומע מחלוקת ומריבות על צדיק אמת הדבוק בו יתברך, הכל כדי לרחקו ממנו, והוא חוזר בתשובה, אזי יש לו תקווה לתקן הכל, ועוד לזכות לכל טוב אמיתי ונצחי, כי מי שיש לו שכל, ותיכף ומיד חוזר בתשובה שלימה, וחוזר אל הצדיק האמת, על ידי זה זוכה למה שזוכה, וזה הנסיון שלו, ואמר רביז"ל (שם) ותאמין שכל מצותא ומריבה אינה אלא בשבילך מפני שפגמת בטיפי מוחך. ולכן כל מי שפגם בפגם הברית הוצאת זרע לבטלה, ההכרח לו לשמוע מחלוקת ומריבות ולשון הרע על איש כשר וצדיק אמת הדבוק בו יתברך, שעל ידו יכול לחזור בתשובה שלימה, ואם יש לו שכל ומרחם על עצמו, ואוחז עצמו בהאיש כשר והצדיק אמת הזה, בוודאי יזכה על ידו לחזור בתשובה שלימה. והנה רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן, ולכן בוודאי גם על חטא זה יש תיקון, ועיקר התיקון להיות רגיל לגרוס הרבה פרקים משניות, כי מִשְׁנָ"ה אותיות מְשַׁנֶּ"ה, על ידי לימוד משנה מזככים את הנשמה מכל מיני חלודה שנדבק בה על ידי פגמי הברית. ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן י"ט) אפילו אותם האנשים שרגילים בעבירות רחמנא ליצלן, וקשה להם לצאת מזה מרוב הרגליהם, אם יעשו לעצמם חוק קבוע ללמוד בכל יום ויום כך וכך, התורה הקדושה תוציאם מעוונותיהם, ומקובל אצל אנשי שלומינו שכוונת רביז"ל כשאמר "כך וכך" סובבת על לגרוס בכל יום ויום ח"י פרקים משניות, שזה מצילו מהחטאים, ורביז"ל נתן לכמה מאנשי שלומינו תיקון לומר בכל יום ח"י פרקים משניות (עיין שיחות הר"ן סימן קפ"ה), ולכן אשרי מי שמרגיל עצמו לומר בכל יום ח"י פרקים משניות, ושב ורפא לו.
|