שאלה: מאת אליהו: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר דברים ו' מנחם אב ה'תשע"ב שלום וברכה אל אליהו נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין שום סתירה בדברי רביז"ל, בלקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"א מגלה לנו רביז"ל שצריכים להיות צדיק ולמדן, כי אחד בלא השני לא הולך, היינו מצד אחד אסור לו לצאת מהלכה, שזה למדן, ויהיה זיווגו בהיתר על פי הלכה שזה ברית תתאה, מצד שני צריך להיות דבוק בו יתברך שזה ברית עילאה, ויהיה צדיק נכלל בו יתברך, וצריכים את שניהם וכו', עיין שם. אבל בשיחות הר"ן סימן ע"ו, אומר רביז"ל שיכולים להיות צדיק גם בלי להיות למדן, היינו אחד שלא יכול ללמוד, אסור לו להשבר בשביל זה וכו', אלא יכול להרבות בתפלות ובתחנונים, ולבקש ממנו יתברך שישמור אותו מכל רע וכו' וכו'. ולכן זה שני ענינים, בוודאי השלימות לעבוד על שניהם להיות צדיק ולמדן, ובפרט בדרך הלימוד של רביז"ל יכולים מאד מאד להצליח להיות גם למדן וגם צדיק, עם כל זאת שאחד עכשיו חוזר בתשובה ועדיין לא מבין מה שלומד, צריך לשמור מאד מאד שלא יצא מהלכה, עם כל זאת עליו לדעת שתמיד יכולים לחזור בתשובה אליו יתברך, ואפילו שהוא עדיין רחוק לגמרי, כי (ברכות לד) במקום שבעלי תשובה עומדים, שם צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|