שאלה: מאת ישראל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר חוקת ד' תמוז ה'תשע"ב שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. כשאדם הולך על הרחוב הכי טוב לדבר אז אל הקדוש ברוך הוא, כי רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ד) שאדם צריך לקשר את עצמו אל הנקודה השייכה אל לבו בעת הזאת, היינו ענין שיחה בינו לבין קונו צריך להיות עם אמת וכו', ומה שהוא צריך עכשיו וכו', לדוגמא כשאדם הולך על הרחוב, עליו לבקש ממנו יתברך רבונו של עולם שמרני אל כי חסיתי בך, ותשמור לי את העינים שלא אכשל בראיות אסורות, ולא אהרהר הרהורים רעים, חס ושלום, כי אתה לבד יודע גודל פגם ההרהורים רעים, ותשמור אותי מכל מיני אסונות שיש בדרך, כי השטן מקטרג בשעת הסכנה, ואמרו חכמינו הקדושים כל הדרכים בחזקת סכנה, ולכן תשמור אותי בדרך הזה שלא אכשל בגשמיות וברוחניות, ואזכה להכלל בך מעתה ועד עולם אמן סלה. וכך ירבה בתפלה על הדרך, וכן כשמגיע לאיזה מקום וכו', או שצריך ללכת לאיזה מקום וכו', תמיד יתפלל לפניו יתברך מה שהוא צריך, וזה שלימות ההתבודדות שיהיה רגיל לדבר אל הקדוש ברוך הוא כאשר ידבר איש אל רעהו, ואז אף פעם לא יהיה לבד. אתה לא יכול לתאר ולשער את גודל הזכות שיש לך שהקדוש ברוך הוא השפיע עליך שפע כזה עד שאתה כותב שאין לך דאגות פרנסה, ולכן תקבע לעצמך שיעורים בתורה, ולסדר לעצמך זמנים על כל דבר ודבר, היינו כל שיעור ושיעור בנפרד, תלמד בכל יום חומש ורש"י עם התרגום מפרשת השבוע, וכן תעשה לעצמך שיעור במשניות לגרוס הרבה פרקים משניות שאין למעלה מזה. והעולה על הכל תעשה לעצמך שיעור בגמרא (בבלי ירושלמי תוספתא, וכך תבנה לעצמך ב'י'ת' רוחני, שזה ראשי תיבות ב'בלי י'רושלמי ת'וספתא), וזה זכות מאד מאד גדולה, וכן תעשה לעצמך שיעור ברמב"ם כסדרן דייקא, וכן שיעור בטור ושולחן ערוך, וכן בספרי המדרשים (מדרש תנחומא ומדרש רבה מפרשת השבוע), וספרי הזוהר והתיקונים שזה מזכך את הלב ואת הנפש. ועל כולם תתמיד בספרי רביז"ל "לקוטי מוהר"ן" "סיפורי מעשיות" "ספר המדות" ושיחותיו הקדושים שב"שיחות הר"ן" וב"חיי מוהר"ן", וכן שיעור ב"לקוטי הלכות", וזה יחזק ויעודד אותך על כל החיים, העיקר שתהיה רק שש ושמח, ולא להתבלבל משום דבר בעולם, אבל הכל צריך להיות עם סדר מסודר, ואז תצליח דרכך ביותר. כל ענין של שיחה בינו לבין קונו שזה התבודדות, צריך להיות בתמימות ופשיטות גמור בלי שום חכמות והשכלות כלל, להרגיל את עצמו לשיח ולספר להקדוש ברוך הוא את כל מה שעובר עליו, וזה צריך להיות קביעות אצלך, מהרגע שאתה פותח את העינים מהשינה, עד שאתה הולך לישון במשך כל הזמן תדבר רק עם הקדוש ברוך הוא, ובאמצע אתה הולך למקוה וכו', אתה מתפלל את השלוש תפלות שחרית מנחה ערבית, אתה אוכל ומברך ברכת המזון, אתה הולך לעסקיך וכו', אתה לומד את השיעורים שלך וכו', התבודדות שיחה בינו לבין קונו צריך להיות קביעות חזקה, אבל רק לזרוק את השכל ואז יצליח בזה. וכבר אמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע, ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|