שאלה: מאת שמעון: שלום לכבוד הרב. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר וישב י"ח כסליו ה'תשע"ה שלום וברכה אל שמעון נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. דע לך שקיבלנו מרביז"ל מתנה שנקראת הפצה – להפיץ את ספריו הקדושים בין שכבות העם, כי בפירוש גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ד) שעל ידי שמקרבים בני אדם לעבודת השם יתברך מעלים את כבוד השם יתברך לשורשו. ואמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא פ"ח.) על הפסוק (ירמיה ט"ו) "אם תוציא יקר מזולל" – אלו שמקרבים בני אדם לעבודת השם יתברך, כי זה נקרא מוציא יקר מזולל, היינו מזילותה דגלותא, והלוואי שהיית מציית את מוהרנ"ת ז"ל שהניח לנו צוואה ארבעה ימים לפני הסתלקותו ואמר אז לאנשי שלומינו "העובדה שלכם תהיה יפוצו מעיינותיך חוצה", והיית צוחק מכל המתנגדים והליצנים שמתלוצצים מזה. אתה צריך לדעת שמי שהולך להפצה להפיץ את אור רביז"ל בעולם, הוא עושה את זה בשביל תיקון נפשו, לא בשביל כסף, ולא בשביל כבוד, ולא בשביל שום דבר אחר, אלא לתיקון הנפש שלו, כמובא בדברי רביז"ל (ספר המדות אות ניאוף סימן מ"א) תיקון להוצאת זרע לבטלה שישתדל להחזיר בני אדם בתשובה. והנה מובא (ראשית חכמה שער התשובה פרק ג') "ומהדברים שצריך השב לתקן, הוא לתקן אות ברית הפגום בהוצאת זרע לבטלה, שאין אדם בזמננו ניצול ממנו בבחרותו" וכו', עיין שם. ואם הראשית חכמה שהיה תלמיד הרמ"ק זי"ע, שהיה בזמן האריז"ל, שזה כבר למעלה מארבע מאות וחמישים שנים כותב ככה וכו', מה נאמר בדור הזה שהפריצות עושה פרצות בנשמות ישראל, כי הקליפות וכו' מסתובבות ערומות ממש רחמנא לישזבן, ומה יעשה הבן שלא יחטא כשכל הרחובות מלאים תמונות תועבה שיקוץ תיעוב זיהום עירום? וכו' וכו', ואם אז, לפני ארבע מאות וחמשים שנה בעיר הקודש צפת שהייתה עיר מלאה חכמים קדושי עליונים, ורוח הקודש הייתה שורה על העיר, (ומלבד זאת להבדיל גם הערביות הלכו בצניעות גדולה מאוד מכוסות מראשן ועד רגלן, אשר לא היה שייך אפילו להסתכל עליהן) עם כל זאת הוא כותב לשון כזה "שאין אדם בזמנינו ניצול ממנו בבחרותו" – מה נאמר אנן בדור הזה שהכל פרוץ ויש כל מיני זבל ולכלוך על הרחובות, מלבד כל הכלי משחית וכו' שיכולים לראות בזה כל התועבות שבעולם? אין בחור שלא יהיה פגום בחטא המגונה הזה וכו', ולכן אשרי מי שמפיץ את אור רביז"ל בעולם ובפרט בין בני הנעורים, ומי שיפיץ את ספרי רביז"ל בין הנוער ויחזיר אותם בתשובה, מובטח לו שימחלו לו על כל עוונותיו אשר פגם בפגם הברית. ולכן אסור לך להתבלבל מאף אחד, אם אתה עושה את זה לשם שמים תמשיך בעבודה הקדושה הזו, ואי אפשר להסביר לך במילים את גודל הזכות של אדם שזוכה להפיץ את אור רביז"ל בין כלל נשמות ישראל, כי על ידי זה הוא מוסיף נפשות לבית התפילה (עיין לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ח') שצריכים להוסיף נפשות אל בית התפילה, היינו שעוד יהודים ירגילו את עצמם לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וככל שמקרבים עוד נשמה שתדבר אל הקדוש ברוך הוא, בזה נתוסף צירופים למילי מיליונים וכו' וכו', ולכן אסור להתבלבל מאף אחד שמבזה אותו. ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ו') עיקר התשובה ישמע בזיונו ידום וישתוק, עם כל זאת, אם אחד אומר לך "לך לעבוד", תאמר לו "אתה עובד, אבל אני בטוח שאתה לא רוצה שאני אעבוד", ואם ישאל אותך "מה עבודתך?", תגיד שאתה עובד בחברה קדישא, וממילא אני בטוח שאתה לא רוצה שאני אלך עכשיו לעבוד וכו' וכו', וכך יעזבו אותך, כי באמת חכמינו הקדושים אמרו (ברכות י"ח:) רשעים בחייהם קרויים מתים, ולכן מי שעוסק בלקרב רחוקים הוא מאנשי החברה קדישא, ולא שיקרת לו כלל. אשרי מי שזוכה להכניס את אור רביז"ל, כי כך אנחנו מצילים נפשות מהתאבדות רחמנא ליצלן, כידוע שספרי רביז"ל מחיים מתים ממש, ולכן אשרי מי שעוסק להפיץ את אור רביז"ל בעולם.
|