שאלה:
מאת שי: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר נח כ"ה תשרי ה'תשע"ה שלום וברכה אל שי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. העיקר במציאת הזיווג שצריך להיות משיכה שאחד ימשך לשני כמו מגנט, וירצו אחד את השני, וימצאו חן אחד בעיני השני. זכור גם זכור מה שאמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן תקצ"ה) שכל איש יש לו כמה וכמה זיווגים, רק שיש בזה כמה בחינות שונות ועניינים נפלאים. כי מכל הדיבורים שמדברים בענייני השידוכים, אף על פי שאינם נגמרים, זה בעצמו בחינת זיווג ושידוך. ולפעמים יושבים בני אדם בבתיהם ואומרים שראוי שזה ישא את זאת, ועל ידי זה נגמר בחינת הזיווג של זה האיש עם אותה האישה, ולפעמים באים שדכנים ומדברים השידוך אבל אינו נגמר, וגם זה בחינת זיווג ושידוך, ובוודאי היא בחינת זיווג יותר מהראשון. ולפעמים נוסעים לעשות השידוך ובעת הגמר נפרדים מאיזה סיבה, ולפעמים נגמר השידוך ואחר כך מפסיקים הקשר של תנאים, ולפעמים באין לידי נישואין ואחר כך בסמוך נעשה גט ביניהם, ולפעמים אינו נעשה הגט עד אחר איזה זמן, וכיוצא בזה כמה בחינות שיש בעניני השידוכים והזיווגים שאינם נגמרים אחר כך, אבל כולם הם בחינת זיווגים שלו, כי כל אחד יש לו כמה זיווגים, רק שאצל זה נגמר איזה זיווג שלו על ידי איזה דיבור בעלמא שמדברים מזה השידוך, ולפעמים על ידי איזה דיבור יותר, או על ידי איזה התקשרות או נסיעה או עובדא בשביל השידוך לפי שעה וכו'. וזה הדבר הוא עניין נפלא ונורא שלא נשמע כזאת, שהדיבור בעלמא שמדברים מהשידוך זה בעצמו הוא בחינת שידוך. וכן מובא (ספר המדות אות חיתון סימן ז') השידוך שדוברים אף על פי שאינו נגמר השידוך בעצמו גם זה מן השמים, והשידוך לחוד עושה רושם בו ובה. ולכן כדי למצוא את השידוך הנכון צריכים להרבות בתפילה שיזכה למוח נקי ולא מבוהל ומבולבל, ויזמין לו הקדוש ברוך הוא את בת זוגו השייכת לשורש נשמתו, ושלא יצטרך לחכות עליה, והעיקר שלא יהיה בררן יותר מדי, ואז מה שתפילה פועלת שום דבר בעולם לא פועל, ולכן הלוואי שתגיד את התפילה הזו שתיקנה מוהרנ"ת ז"ל לומר למצוא את בת זוגו, והתפילה הזו נמצאת בלקוטי תפילות חלק ב' תפלה מ"ה, ולכן אשרי הרווק שאומר את התפילה הזו בכל יום: אל ברוך גדול דעה, זכנו ברחמיך הרבים וגלה לנו בחסדיך העצומים את הצדיק האמת שהוא בעל דעת גדול. זכנו למצוא אותו ולהתקרב אליו באמת, ולשמוע תורה מפיו הקדוש, ורחם על כל ישראל אשר קשה להם למצוא זיווגם (ובפרט על פלוני בן פלוני), ועזור להם והושיעה להם מהרה שיזכו כל אחד ואחד למצוא זיווגו האמתי ההגון לו מן השמים חיש קל מהרה, בלי שום עיכוב ובלי שום צער ויסורים כלל. כי אין אתנו יודע עד מה, שום עצה ותחבולה איך לבקש הזיווג לכל אחד. כי אתה יודע כמה קשה לאדם למצוא זיווגו האמתי, כי כל הזיווגים הם שני הפכים, ובפרט כי לפעמים הם בהפך גדול מאוד, אשר קשה לזווגן כקריעת ים סוף, ואי אפשר לחברם ולזווגם כי אם על ידי הדעת האמיתי המשדך כל השידוכים. על כן צריכים לשמוע תורה מפי הבר דעת האמיתי שהוא מחדש חידושים נפלאים בתורה, ומחבר ומייחד אתוון רברבין ואתוון זעירין, ומקשר ומשדך דברי תורה ממקום למקום, אשר על ידו נגמרים כל השידוכים שבעולם בסוד "כי ש'פתי כ'הן י'שמרו ד'עת ו'תורה יבקשו מפיהו" ראשי תבות שידו"ך, אבל בעוונותינו הרבים נעלם מאיתנו ולא נדע איך למצוא את הבעל דעת הקדוש הזה ולשמוע תורה מפיו, ועתה מאין יבוא עזרנו, על כן עיניינו תלויות אליך לבד מלא רחמים יושב ומזווג זיווגים, שתחמול על כל עמך ישראל הצריכים למצוא זיווגם (ובפרט וכו'), ותשלח לכל אחד מהרה זיווגו ההגון לו מן השמים באמת, ותהיה כרצונו ותהיה לו לעזר ולהועיל, ויקויים בו ובכל הצריכים למצוא זיווגם "מצא אשה מצא טוב ויפק רצון מיהוה": אדון יחיד, מלא רחמים, צופה ומביט עד סוף כל הדורות, המנהג עולמו בחסד ובריותיו ברחמים, חוס ורחם וחמל על ימי הנעורים של נערי עמך בית ישראל, והודיענו נא את דרכיך, איך נזכה לדעת למצוא זווגם האמתי של כל התלוים בנו. זכנו ועזרנו שבכח וזכות הצדיקים הגדולים האמתיים שהם הדעת הקדוש של כל העולמות, אשר המשיכו וגלו דעת גדול ונפלא באמת גם בעולם הזה, בכחם וזכותם נזכה מהרה למצא בת זווגם של כל אחד ואחד מעמך בית ישראל, ונזכה להשיאם מהרה למזל טוב לחיים טובים ארוכים ולשלום. ותהיה כרצונו, ולא תהיה מנגדת אליו כלל חס ושלום, רק ידורו באהבה ושלום בקדושה ובטהרה כרצונך באמת. ויזכו כל עמך בית ישראל לשמור את הברית קדש בקדושה גדולה באמת, אשר כל התורה כולה תלויה בזה, והוא עקר הנסיון והבחירה של כל אדם בזה העולם, כאשר גלית לנו על ידי חכמיך הקדושים. ויזכה כל אחד ואחד להוליד מאשתו בנים ובנות דורות ודורי דורות עד עולם, וכולם יהיו חיים וקימים לעבודתך וליראתך לארך ימים ושנים טובים. ויכירו וידעו אותך ואת גדולת צדיקיך האמתיים אשר בהם בחרת, ויתגלה להם הדעת הקדוש שהשאירו כל הצדיקים בזה העולם: רבונו של עולם לא כחטאינו עשית לנו ולא כעוונותינו גמלת עלינו, גם עתה חוס וחמל עלינו, ושמע תפלתנו, והסתר פניך מחטאינו וכל עוונותינו מחה. ואל תביט על מעשינו, רק תביט על זכות הצדיקים האמתיים שאנו סומכים עליהם בכל עת, אשר מימי דעתיהם הקדוש אנו שותין ומפיהם אנו חיין, עד היום הזה. ועל ידי זה יזכה כל אחד מישראל למצוא זווגו האמתי מהרה. ותמלא כל משאלותנו ברחמים, ככל אשר שאלתי מאתך בעל הרחמים בעל החמלה בעל החנינה כי רחמיך לא כלים, ואתה חפץ שגם גרוע ופחות כמוני כמוני, יבקש אותך על כל הטוב והחסד, כי אתה טוב ומטיב לכל, וזה עקר גדולתך כשאתה עושה חסד נפלא עם הרחוקים ממך ובפרט עם רחוק כמוני, כי אתה חונן את מי שאינו ראוי לחון, ומרחם על מי שאינו ראוי לרחם. ובפרט שאני רואה בכל עת את כל החסדים והטובות והנפלאות אשר אתה מפליא חסדך עלי בכל יום ובכל עת ובכל שעה. "כי חסדך גדול עלי והצלת נפשי משאול תחתיה". "חסדך גדול עלי" בלי שעור וערך ומספר, "כי גבר עלינו חסדו ואמת יהוה לעולם הללויה". על כן מצא עבדך את לבו להתחנן לפניך על כל אלה, כי לא על צדקותי אני מפיל תחנתי לפניך כי על רחמיך הרבים ועל כח וזכות הצדיקים האמתיים הזוכים ומזכים את הרבים, אשר כחם וזכותם מספיק גם עלי, להושיע גם אותי ואת זרעי וזרע זרעי וכל עמך בית ישראל עד עולם בכל הישועות שבעולם. כי בשם קדשך הגדול והנורא בטחנו, נגילה ונשמחה בישועתך, "יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך יהוה צורי וגואלי", אמן ואמן: הקדוש ברוך הוא יעזור שתבשר לי בשורות משמחות.
|