ניסינו להכניס את בננו החולה למוסד שיקומי ללא הצלחה, ואנחנו קורסים תחת העומס והצער
יש לנו בבית בן חולה במצב לא פשוט, וכבר שנתיים מאז שהוא חלה אנחנו מטפלים בו במסירות נפש עשרים וארבע שעות ביממה. עם כל הכאב הגדול שבדבר, ניסינו להכניס אותו למוסד שיקומי, אך מכמה סיבות זה לא הסתדר ולכן הוא שוהה בבית. אני ואשתי פשוט קורסים תחת העומס והצער, וכמעט שאין לנו כלים להכיל את המצב הזה. אנא חזק אותנו בבקשה!
מאת אשר: יש לנו בבית בן חולה במצב לא פשוט, וכבר שנתיים מאז שהוא חלה אנחנו מטפלים בו במסירות נפש עשרים וארבע שעות ביממה. עם כל הכאב הגדול שבדבר, ניסינו להכניס אותו למוסד שיקומי, אך מכמה סיבות זה לא הסתדר ולכן הוא שוהה בבית. אני ואשתי פשוט קורסים תחת העומס והצער, וכמעט שאין לנו כלים להכיל את המצב הזה. אנא חזק אותנו בבקשה!
תשובה:
בעזה"י יום ג' לסדר כי תבוא י"ד אלול ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אשר נ"י
לנכון קבלתי את מכתבך.
האמת אומר לך שאין הרבה מה לעשות, אלא להרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא, ולבקש ממנו יתברך בכל יום רחמי שמים שיחוס וירחם עליך ועל אשתך, וכן אשתך שתתפלל ותבקש ממנו יתברך רחמי שמים שיחוס עליכם, כי מה שתפילה פועלת שום דבר בעולם לא פועל, ובפרט שעל ידי תפילה זוכים להגיע אל מידת הסבלנות, שזה יסוד היסודות בקבלת היסורין באהבה, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (ברכות ס"ב.) קבלה דיסורא שתיקותא;עצה לקבל את היסורים רק לשתוקולא להתלונן חס ושלום על הקדוש ברוך הוא, כי מה אנחנו יודעים ומבינים וכו' למה באה עלינו צרה כזו?
צריכים רק לזכור מה שאמרו חכמינו הקדושים (תנחומא כי תצא) צריך האדם להחזיק טובה להקדוש ברוך הוא בזמן שהיסורין באין עליו, למה?מפני שהיסורין מושכין את האדם להקדוש ברוך הוא;כי כשאדם שבור לגמריאז הוא פונה רק אליו יתברך.ואמרו חכמינו הקדושים (פסיקתא רבתי) אשרי אדם שנגעו בו יסורין וכבש רחמיו ולא קרא תגר; ואת היסורים האלו אי אפשר להסביר לשום בן אדם שלא עבר את זה וכו', עד כדי כך שאמר החזון איש זי"ע שמי שיש לו בביתו בן או בת עם מחלת נפש וכו' או תסמונת דאון וכו', ראוי לקום לפניו כמו שקמים לפני איש מבוגר או לתלמיד חכם, כי הצער והיסורים והמרירות שעוברים ההורים עם ילדים כאלוזה בלתי אפשרי להבין בשכל אנושי, וזה הצער הכי גדול שרק יכול להיותשלא יכולים לרפאות וכו'.
ולכן אתה ואשתך מוכרחים להתחזק בהתחזקות עצומה, ואף שזה מאד מאד קשה, כי סוף כל סוף יש הרבה דברים שאדם לא יודע על מה זה בא לו, וחכמינו הקדושים אמרו (מכילתא יתרו) היסורין מרצים יותר מן הקרבנות, שהקרבנות בממון והיסורין בגוף; ואמרו (ספרי ואתחנן) יהא אדם שמח ביסורין יותר מן הטובה, שאילו אדם בטובה אין נמחל לו עוון שבידו, וביסורין נמחל לו; ובוודאי מי שיש לו חולה כזה בתוך ביתואת פני הגיהנום הוא כבר לא יראה, כי יש לו את הגיהנום בזה העולם רחמנא לישזבן, וחכמינו הקדושים אמרו (ילקוט איוב רמז תתק"ח) איוב, אילולא לא קרא תגר כשבאו עליו יסורין, כשם שאומרים עכשיו אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב, כך היו אומרים אלהי איוב וכו'; אבל איוב לא היה יכול לעצור את עצמווהוצרך מרוב יסוריו לדבר כלפי מעלה וכו' וכו'. רואים מזה שגם על אברהם יצחק ויעקב עברו יסורים מרים וקשים מאד, ועיקר מעלתם שלא קראו תגר כלפי מעלה, אלא סבלו את יסוריהם בדממה, וחכמינו הקדושים אמרו (בראשית רבה פרשה צ"ד סימן ה') אין הקדוש ברוך הוא מייחד שמו על בריה כשהוא חי אלא על בעלי יסורין;וכן אמרו חכמינו הקדושים (ברכות ה.) כל שהקדוש ברוך הוא חפץ בו מדכאו ביסורין, ואם קבלם יראה זרע יאריך ימים.צריכים לסבול ולשתוק וכו', ולסבול ולשתוק וכו'.
הקדוש ברוך הוא יתן לך את הכח להתחזק ולעבור על הכל, ויומתקו מכם כל הדינים על ידי פלא עליון.