שאלה:
מאת דן: תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר אמור כ"ז ניסן ה'תשע"ד שלום וברכה אל דן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מבואר בכמה מקומות בכתבי האריז"ל אשר בעת אמירת תיקון חצות ראוי לשבת על הארץ וכו', עם כל זאת, תלמידי הבעל שם טוב הקדוש זי"ע ותלמידי המגיד הגדול ממעזריטש זי"ע, לא הקפידו על זה, אלא יש שישבו במקומם איפה שלמדו ושם אמרו תיקון חצות, וכל אחד הלך לפי דרכו, העיקר הוא להיות ער בזמן חצות שאז הוא עת רצון גדול בשמים, ויכולים לפעול אצל הקדוש ברוך הוא כל מה שרק מבקשים, כי אז הוא יושב כביכול נגד הקדוש ברוך הוא ממש פנים אל פנים וכו', והקדוש ברוך הוא שומע את תפלתו ותחינתו ומשלים משאלות לבו כל מה שמבקש, כי אז הוא עת רצון גדול וכו'. וכן מובא כמה וכמה פעמים בזוהר הקדוש שהגאולה תבוא רק על ידי אלו שקמים לפנות בוקר ואומרים את סדר תיקון חצות, ומעלת האדם שער אז אין לתאר ואין לשער כלל, כי הקדוש ברוך הוא כביכול נמצא אז פה למטה בזה העולם, בסוד פנים אל פנים, כמו שכתוב (איכה ב' י"ט) "שפכי כמים לבך נוכח פני הוי"ה", ורביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קמ"ט) חצות הוא מסוגל כמו פדיון, כי הוא המתקת הדינים; ולכן אם יש למישהו דין, העצה שיהיה ער אז ויאמר את סדר תיקון חצות, ויומתקו ממנו כל הדינים, ומוהרנ"ת ז"ל אמר (לקוטי הלכות השכמת הבוקר הלכה א' אות ט"ו) כמו שהגאולה הראשונה היתה בחצות לילה, כמו כן הגאולה העתידה תהיה רק בזכות אלו האנשים שקמים בחצות לילה, כי היתה הגאולה הראשונה בחצות דייקא. וכן הגאולה האחרונה שאנו מקוים שתהיה במהרה בימינו תהיה על ידי בחינת חצות, על ידי הכשרים והיראים העומדים בכל לילה בחצות. הקדוש ברוך הוא יעזור שנשמע ונתבשר תמיד בשורות משמחות.
|