שאלה: מאת משה: לצדיק שלום. . תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר תזריע כ"א אדר ב' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל משה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. עלי לומר לך שזה העוון הכי חמור וחייבים על זה מיתה, כמו שכתוב (ויקרא כ' י"ג) "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אשה תועבה עשו שניהם מות יומתו דמיהם בם", ואין על זה שום לימוד זכות שמתגבר עלי יצרי, כי לאדם יש בחירה, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ק"י) לאיש אחד ששאל אותו: כיצד הוא הבחירה, השיב לו בפשיטות: שהבחירה היא ביד האדם בפשיטות, אם רוצה – עושה, ואם אינו רוצה – אינו עושה. [וכתב מוהרנ"ת ז"ל רשמתי זאת, כי הוא נצרך מאד, כי כמה בני אדם נבוכים בזה מאד, מחמת שהם מורגלים במעשיהם ובדרכיהם מנעוריהם מאד, על כן נדמה להם שאין להם בחירה חס ושלום, ואינם יכולים לשנות מעשיהם. אבל באמת אינו כן, כי בוודאי יש לכל אדם בחירה תמיד על כל דבר, וכמו שהוא רוצה עושה. והבן הדברים מאד]. ולכן אין תירוץ שאתה לא יכול להתגבר על יצרך וכו', וכבר אמר רביז"ל (ספר המדות אות ניאוף חלק ב' סימן ח') אסור ללמד זכות על זה שעבר על משכב זכור; וזה פשוטו כמשמעו, ולא צריכים שום פירושים על זה, ועל פי התורה הוא חייב מיתה על דבר זה, ואל תחשוב שזה הפקר, כי בזמן שבית המקדש היה קיים היו מקבלים על זה מיתה, עם כל זאת מי שעובר על זה, לא ימלט שלא יקבל את עונשו אם לא שחוזר בתשובה שלימה, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (כתובות ל.) תני רבי חייא: מיום שחרב בית המקדש אף על פי שבטלו סנהדרין ארבע מיתות לא בטלו וכו', אלא דין ארבע מיתות לא בטלו, מי שנתחייב סקילה או שנופל מן הגג או שחיה דורסתו, ומי שנתחייב שריפה או שנופל בדליקה או שנחש מכישו, ומי שנתחייב הריגה או שנמסר למלכות או שליסטים באין עליו, ומי שנתחייב חנק או טובע בנהר או שמת בסרונכי. העולם זה לא הפקר, שומעים כל כך הרבה אסונות ותאונות דרכים וכו' וכו', והכל הוא בחשבון צדק, ואמר רביז"ל (ספר המדות אות ניאוף סימן ל"ג) מי שעובר על משכב זכור על ידי זה נתפס בתפיסה; וכל זה מדובר על מנוול או שני מנוולים וכו', שהם חייבים מיתה, ולא יועיל שום דבר, אין על זה שום לימוד זכות, מכל שכן וכל שכן אם יש רשע מרושע שהתעלל מינית בקטינים, שלצערינו הרב לא חסרים מתועבים כאלו וכו', אותם צריכים פשוט לסרס וכו', ואחר כך שישבו בבית סוהר כל ימי חייהם, כי קטין שעבר התעללות מינית וכו', אז נשאר אצלו כתם על כל החיים וכו', ואין על זה שום מחילה בעולם וכו', ולכן לא בחינם שרביז"ל אמר (ספר המדות אות ניאוף חלק ב' סימן ח') אסור ללמד זכות על זה שעבר על משכב זכור; כי על התעללות מינית בקטינים, אין על זה שום לימוד זכות, ואין לו שום תקנה רק סירוס ואחר כך שישב כל ימי חייו בבית סוהר, כי הוא אימלל את הקטינים על כל החיים שלהם, ועל פי רוב אלו הקטינים שהתעללו בהם מינית, כשגדלים אזי יש להם נטיה רק לזכרים וכו' וכו', ולכן אוי ואבוי למושחת ומתועב שהתעלל מינית בקטינים, שצריכים רק לסרס אותו ושישאר תחת סורג ובריח כל ימי חייו, ואסור לרחם על רשע כזה, כי הוא אימלל את הקטין כבר על כל ימי חייו.
|