שאלה: מאת אברהם: לכבוד הצדיק היקר שלום וברכה! אני עוסק בקירוב רחוקים מזה הרבה שנים, ומשתדל לקרב את כל מי שאני יכול, אך לצערי כבר כמה פעמים האנשים שקירבתי התרחקו ממני ועוד העלילו עליי עלילות שווא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר שמיני י"ח אדר ב' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אברהם נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה לא יכול לתאר ולשער את גודל זכותך בשמים, כי זה שמקרב יהודים אל הקדוש ברוך הוא הוא מאד מאד חשוב בעיניו יתברך, כמובא בזוהר (תרומה קכ"ח:) תא חזי, כל מאן דאחיד בידא דחייבא, ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא, ועל האי בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום". וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה, ועל דא כתיב (תהלים קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו'. [בוא וראה כל מי שאוחז בידיו של החייבים, ומשתדל שיעזבו את דרכיהם הרעות וכו', עולה במעלת הקדושה במקום שאף אחד לא יכול לעלות לשם וכו', והוא גורם להכנעת הסטרא אחרא, והוא גורם שיתייקר שמו של מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וגורם שבזכותו כל העולמות יש להם קיום, וזוכה לראות בנים לבניו, וזוכה לכל טוב אמיתי ונצחי בזה העולם ובעולם הבא, וכל הבעלי דינים לא יכולים לדון אותו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, ונכנס בשלוש עשרה שערים של רחמים למעלה בשמים, ואין מי שימחה בו]. עם כל זאת, אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רכ"ח) דע, שכשהקדוש ברוך הוא מסתכל בנשמה שתוכל להחזיר בני אדם בתשובה ולעשות גרים, אזי הוא יתברך בעצמו כביכול מבקש ורואה שיהיה מחלוקת עליו, כי (יבמות כ"ד) אין מקבלין גרים לימות המשיח ולא בימי שלמה משום שולחן מלכים, כי אז אינן מתגיירין מאהבה, רק מחמת שרואין גדולת ישראל, ועיקר הגרים הוא כשמתגיירין בעת שישראל סחופים בעוני ודוחק, כמו שכתוב (ישעיה נ"ד) "מי גר אתך בעניותך" וגו', ועל כן בהכרח שיהיה מחלוקת על מי שמחזיר בני אדם למוטב ומגייר גרים, כדי שלא יהיה לו שום שלווה, כי אז מי שמתקרב אליו הוא באמת, ואזי יכול לגייר גרים באמת, לא משום שלום ונחת. וזהו "וישב יעקב בארץ מגורי אביו", ואיתא במדרש (בראשית פרשה פ"ד סימן ד') "מגורי אביו" – שהיה מגייר גרים כמו אבותיו, כמו מגיורי אביו, וזה שאמרו חכמינו הקדושים (שם) "וישב יעקב" – 'ביקש יעקב לישב בשלווה, מיד קפץ עליו רוגזו של יוסף', היינו מחמת שיעקב היה מגייר גרים, בחינת "מגורי אביו", על ידי זה לא היה יכול לישב בשלווה, כדי שיהיו הגרים באמת, ואם יהיה לו שלווה לא יוכל לעשות גרים, כי אין מקבלין גרים לימות המשיח. ולכן אסור לך להתבלבל מאף אחד, כי בשמים שולחים מניעות לזה שמקרב רחוקים, כדי שהמקורבים יהיו מקורבים עם אמת, וכן להראות אשר זה שמקרב כוונתו לשמים, שאף שאלו שקירב התרחקו ממנו ומדברים עליו כל דבר אסור וכו' וכו', עם כל זאת הוא לא מתייאש, אלא הוא ממשיך לקרב רחוקים, ובזה הוא מראה את טוהר לבבו שכוונתו רק לשם שמים, ולכן תמשיך בעבודתך עבודת הקודש ואל תתבלבל משום בריה שבעולם. לצערינו הרב מי שקיבל טובה ממישהו, ומכל שכן כשאחד החזיר את השני בתשובה, ואחר כך ישלם לו רעה תחת טובה, צריך לזכור מה שאמר החכם מכל אדם (משלי י"ז) "משיב רעה תחת טובה לא ימוש רעה מתוך ביתו", כי אדם שמשלם רעה תחת טובה, בזה הוא מראה את גריעות נפשו, ואיך שהוא רקוב מבפנים וכו', ואף שהוא מראה פרצוף של תמים וכו' הוא מושחת מאד, והגאון הצדיק הסטייפלער זי"ע מאד מגנה באחד ממכתביו את מי שמשלם רעה תחת טובה וקורא אותו בלשונות של גנאי וכו', ואומר שאין עוד דבר יותר גרוע מזה שאדם משלם רעה תחת טובה, ולכן אתה אל תבלבל את עצמך, תמשיך בעבודתך עבודת הקודש, ותזכור מה שאמר רביז"ל (ספר המידות אות דעת סימן ל"ג) מי שמשלמין לו רעה תחת טובה, הקדוש ברוך הוא מרחם עליו ונותן לו שכל גדול בעבודת הבורא.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|