שאלה: מאת ישראל: שלום לכבוד קדושת מוהרא"ש. תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר צו י' אדר ב' ה'תשע"ד שלום וברכה אל ישראל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת שכל מה שרביז"ל אומר זהו זה, ולא שייך לחלוק עליו, ומי שחולק עליו מראה לא רק שאין לו אמונת חכמים, אלא שיש לו צואה בראש, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"א) מי שפוגם באמונת חכמים, על ידי זה עולין עשנים סרוחים אל המח, ומערבבים ומבלבלים דעתו, ואמרו חכמינו הקדושים (עירובין כ"א) הלועג על דברי חכמים נידון בצואה רותחת, והוא מדה כנגד מדה, כי הוא אינו מאמין בדבריהם ומלעיג עליהם, ודבריהם הם אך למותר אצלו, על כן נידון במותרות שראשו מלא צואה וטינוף, ולכן כל מי שמדבר על רביז"ל להוי ידוע שיש לו צואה בראש וכו' וכו'. ספר המדות שרביז"ל חיבר זה לא ספר ליקוטים, אלא השגות שהשיג במקום שהשיג, ולכן אשרי מי שמקיים את דבריו בתמימות ופשיטות גמורה בלי שום חכמות והשכלות כלל, שבפירוש גילה לנו רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן קכ"ג) העיקר והיסוד שהכל תלוי בו, לקשר עצמו להצדיק שבדור, ולקבל דבריו על כל אשר יאמר כי הוא זה, דבר קטן ודבר גדול. ולבלי לנטות, חס ושלום, מדבריו ימין ושמאל, כמו שאמרו חכמינו הקדושים (ספרי פרשת שופטים) 'אפילו אומר לך על ימין שמאל ועל שמאל ימין תציית אותו', ולהשליך מאיתו כל החכמות, ולסלק דעתו כאילו אין לו שום שכל, בלעדי אשר יקבל מהצדיק והרב שבדור. וכל זמן שנשאר אצלו שום שכל עצמו, אינו בשלימות, ואינו מקושר להצדיק; כי העיקר לבטל את שכלו המדומה והבדוי לגמרי, ולציית את הצדיק על כל אשר אומר, ורק זו נקראת התקרבות. ולכן אם רביז"ל כתב (ספר המדות אות קליפה סימן ב') שמירה ליולדת שתכתוב על קלף פסוק "הוי"ה רמה ידך בל יחזיון", צריכים לקיים את זה בתמימות ופשיטות גמורה בלי שום חכמות והשכלות, אף שלא מבינים את זה. ובאמת המקור לזה הוא (זוהר משפטים קי"ג.) שמדבר מהנשמות העשוקות שהקליפות מתלבשים על התינוקות שנולדים וכו', אינון ינוקין דמתין בתוקפא דאמהון [אלו התינוקות שמתים פתאום אצל אמותיהם] (שזה נקרא מוות עריסה), ולכן אם רביז"ל אמר שהפסוק הזה שכתוב על קלף הוא שמירה ליולדת, מה כל כך קשה לקיים את זה? ותולים את זה על עריסת התינוק וכו'. אני לא יודע מי הם אלו הצדיקים של סדום שנתנו לך עצת אחיתופל שהסגולה הזה אינה מקובלת בעולם. הקדוש ברוך הוא יעזור לנו שנזכה לאמונת חכמים אמיתית, ולדעת שכל מה שרביז"ל אומר צריכים לקיים את זה בלי שום חכמות והשכלות כלל, ואז טוב לו כל הימים.
|