שאלה: מאת עקיבא: יש לי ספקות באמונה, ובכל פעם שאני קורא חומר מסוים או שומע שיעור ומשתכנע שזו האמת – שיש אלוקים ושהתורה ניתנה משמים וכו' ומקבל קצת מוטיבציה ללכת לכיוון הזה, איך שאני סוגר את הספר או שמסתיים השיעור, חמש דקות אחר כך כבר חוזרים לי הספקות כאילו לא קראתי או שמעתי כלום. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר תצוה ב' אדר א' ה'תשע"ד
שלום וברכה אל עקיבא נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. מה אומר לך, האמונה זו נשמת האדם, כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רע"ד) ויש רשעים שעובדים ויגעים כל ימיהם לעקור את עצמם מהשם יתברך ומתורתו לגמרי, אבל זה לא הולך להם, כי הנקודה הקדושה של קדושת ישראל שזו נקודת האמונה נמצא בהם, ולכן זה מבלבל אותם מאד מאד וכו', עיין שם. הרי שלך לפניך, שנקודת האמונה זו נשמת האדם, אבל כשאדם מטמא את עצמו בפגם הברית ובפרט בחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה, על ידי זה נפגמת אצלו האמונה, וקשה לו מאד להגיע לאמונה, וכמו שאמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן ל"ב) יש עבירות שהם מכניסים כפירות באדם, ויש שבאים עליהם מחשבות על האמונה מחמת שלא נולדו בקדושה כראוי. ויש שהוסיפו על זה מעשיהם הרעים שעשו בעצמם, כי יש עבירות שהם מזיקים ופוגמים את האמונה, ולזה צריכין בושה ולב נשבר, שמי שיש לו חקירות ומחשבות אלו חס ושלום ראוי לו להתבייש מאד על אשר נולד בגשמיות כזה או שעשה מעשים כאלו שבא לזה שיבואו לו מחשבות כנגד אמונתנו הקדושה, "וכבוד הוי"ה מלא את כל הארץ" (במדבר י"ד כ"א) כי (ישעיה ו' ג') "מלא כל הארץ כבודו", ועליו באים מחשבות חס ושלום לגרשו ולעקרו חס ושלום מאלקים חיים אשר הוא חי החיים יתברך ויתעלה שמו. ואין צריך לבאר גודל הבושה שראוי שיהיה לו כשבאים עליו מחשבות כאלו חס ושלום. ועל ידי בושה ולב נשבר על ידי זה מגרש ומשבר החקירות והמחשבות הנ"ל. ובאמת, אמונה הוא ענין חזק מאד וחייו חזקים מאד על ידי אמונה. כי כשיש לו אמונה, אפילו כשבאים עליו יסורים חס ושלום, אזי יוכל לנחם עצמו ולהחיות את עצמו כי השם יתברך ירחם עליו וייטיב אחריתו, והיסורים הם לו לטובה ולכפרה, ובסוף ייטיב לו השם יתברך בעולם הזה או בעולם הבא. אבל מחקר שאין לו אמונה, כשבא עליו איזה צרה אין לו למי לפנות ואין לו במה להחיות את עצמו ולנחם את עצמו. והמשכיל יבין דברים אלו מאליו ויבין דבר מתוך דבר כי אי אפשר לבאר הכל בכתב. והכלל שעיקר הוא האמונה בלי שום חקירות כלל, ובזה יהיה חזק לעולם בעולם הזה ובעולם הבא ולעולם לא ימוט אשרי לו.
גם זאת צריך לדעת, שיש נשמות כשרות שנולדו בכשרות וגם לא קלקלו מעשיהם שאין באים עליהם כלל מחשבות כאלו, ואפילו כשמדברים בפניהם מענינים אלו לא אכפת להם כלל ואינו מבלבל דעתם כלל. וזה דומה כמו שמדברים מתאוה הידוע בפני סריס שבודאי אינו מבלבל דעתו כלל, כן אלו האנשים כשרים אינם שומעים כלל ואינו נכנס באזניהם כלל עניני חקירות ובלבולים.
ולכן עליך להתפלל הרבה להקדוש ברוך הוא שתזכה לאמונה פשוטה, כי גם על זה צריכים המון תפילות, ובפרט מי שחטא בפגם הברית, לו נכנסות בכל פעם קושיות וספיקות עליו יתברך, וכל כך קשה לו להגיע לאמונה, כי כל הכפירות והאפיקורסות שנדבקו בו על ידי הקליפות שברא מחמת עוונותיו, על ידי זה קשה לו מאד להשיג את האמונה, ולכן צריכים המון תפלות להתפלל ולבקש את הקדוש ברוך הוא בתמימות ובפשיטות שיזכה לאמונה ברורה ומזוככת בלי שום בלבול וספיקות כלל.
נא ונא ראה לחזק את עצמך ותראה ששום דבר בעולם לא יוכל לשבור אותך, ועל ידי ריבוי תפלה תזכה לכל טוב אמיתי ונצחי.
|