שאלה: מאת אייל מסעוד: שלום וברכה לצדיק היקר, רבי אליעזר שלמה שיק. אנו ממשיכים להתפלל יום יום שהקדוש-ברוך-הוא ישלח לך רפואה שלימה מן השמים. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר תולדות כ"ח חשוון ה'תשע"ד
שלום וברכה אל אייל מסעוד נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תשואת חן לך על התפלות שאתה מתפלל על רפואתי ובריאותי, יעזור הקדוש ברוך הוא שיתקבלו תפלותיך לרחמים ולרצון לפני אדון כל. אשריך ואשרי חלקך שזכית להיות באומן אצל ציון רביז"ל, אשר בוודאי מי שזוכה להיות בציונו הקדוש ומקיים את דבריו הקדושים ליתן פרוטה לצדקה עבורו, ולומר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים "תיקון הכללי" בוודאי הוא מקבל על עצמו לתקנו בתיקון נורא ונפלא מאד, ולכן אסור לך להתבלבל כלל משום דבר, כי העבר אין והעתיד עדיין וההווה כהרף עין, ואם כן הדאגה מנין? לדעתי אתה מוכרח להתחתן ולא להכנס בישיבה, אתה כבר בגיל שלושים ושתים, ולכן הדבר הראשון – עליך להתחתן ולא להיות בררן כלל, ודע לך שכל זמן שלא התחתנת תהיה פגום בברית, כמו שאמר מוהרנ"ת ז"ל (ליקוטי הלכות יום הכיפורים הלכה א' אות א') מי שאינו נשוי הוא פגום בברית, ולכן הדבר הראשון – רק להתחתן ולא להסתכל על שום דבר, ואל תחפש גדולות, כי כבר אמרו חכמינו הקדושים (יבמות סג.) נחית דרגא נסיב איתתא; אתה צריך לרדת מדריגה ואז תמצא את הזיווג שלך, כי בדרך כלל בחור הוא גאוותן וכו', ולא מתאים לו לקחת את זו או את זו וכו', וחושב לעצמו: "אני הכי חכם והכי יפה וכו', אקח את זו?" או "אני הכי חכם והכי יפה והכי משכיל וכו', אקח את זו?", והוא מסתובב ומחפש את הבת זוג שלו כפי הדמיון שנכנס בו כאילו מי יודע מה הוא, והוא רוצה שיבוא אליו זיווג משהו שעדיין לא נברא וכו', ועל ידי זה מחפש וכו' ומסתובב ויוצא לפגישות פן ואולי אמצא את בחירת לבבי שתבוא אלי על סוס לבן עם שקים מלאין כסף וכו', ובשביל זה הבחור מחכה עד שיוולד זיווג כזה, ובין כך הוא לא קולט שהזמן לא מחכה, כמאמר החכם "הזהר מן הזמן כי הוא אויב רע מאד", ועד שתופס את עצמו רואה שהוא כבר בגיל שלושים, ומה עושים עכשיו? על זה באים חכמינו הקדושים ונותנים לנו עצה (יבמות סג.) נחית דרגא נסיב איתתא, תרד מדריגה ואל תחזיק מעצמך כל כך גדול וכו', ואז תמצא בקלות בת זוג שתתאים לך. ראה ללמוד בכל יום בסדר-דרך-הלימוד של רביז"ל אשר אין למעלה מזה שאדם זוכה ולומד בכל יום מקרא, משנה, גמרא, הלכה ואגדה וכו', שעל ידי זה מוחל לו הקדוש ברוך הוא על כל עוונותיו, כמאמרם ז"ל (ירושלמי ראש השנה פרק ד' הלכה ח') כיון שקבלתם עליכם עול תורה מעלה אני עליכם כאילו לא חטאתם מימיכם; אדם שנכשל עם כל כך הרבה עבירות חמורות וכו' וכו', אבל אם הוא לוקח את עצמו ונכנס בתוך התורה הקדושה, אזי הקדוש ברוך הוא מוחל לו על כל עוונותיו, ולכן אני שואל אותך האם זה לא כדאי ללמוד תורה שבזה נתכפרים לו כל עוונותיו?
וכן אשריך ואשרי חלקך שאתה עוסק בהפצת מעיינות החכמה חוצה, אשר אין למעלה מזה בתיקון הברית, כי כך קיבלנו מרביז"ל מתנה שנקראת 'הפצה' – להפיץ את ספריו הקדושים בין שכבות העם, כי בפירוש גילה לנו (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן י"ד) שעל ידי שמקרבים בני אדם לעבודת השם יתברך מעלים את כבוד השם יתברך לשורשו, ואמרו חכמינו הקדושים (בבא מציעא פ"ח.) על הפסוק (ירמיה ט"ו) "אם תוציא יקר מזולל" אלו שמקרבים בני אדם לעבודת השם יתברך, כי זה נקרא מוציא יקר מזולל, היינו מזילותה דגלותא. והלוואי שהיית מציית את מוהרנ"ת ז"ל יותר ויותר בענין הפצה, כי בפירוש הניח לנו צוואה ארבעה ימים לפני הסתלקותו ואמר אז לאנשי שלומנו: "העובדא שלכם יהיה יפוצו מעיינותיך חוצה". אני מאד מקווה להקדוש ברוך הוא שתציית אותי ואז תצליח דרכך בחייך.
|