שאלה: מאת מתניה: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר תולדות כ"ד חשוון ה'תשע"ד שלום וברכה אל מתניה נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ידוע מה שאמרו חכמינו הקדושים (בראשית רבה פרשה א' סימן ה') על הפסוק (תהילים ל"א י"ט) "תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק בגאוה ובוז", הדוברות על צדיק חי העולמים עתק, שהעתיק בבריותיו בגאוה אתמהה בשביל להתגאות ולומר אני דורש במעשה בראשית, ובוז אתמהה מבזה על כבודי, דאמר רבי יוסי בר חנינא: כל המתכבד בקלון חבירו אין לו חלק לעולם הבא בכבודו של מקום על אחת כמה וכמה. ולכן יראי השם וחושבי שמו לומדים קבלה בסתר ולא בגלוי כאשר נהוג היום, ולומדים את הלימוד הזה באימה וביראה ברתת ובזיע, כי סוף כל סוף מדברים פה מסתרי תורה שצריכים ללמוד בסתר דייקא, ואמרו חכמינו הקדושים (סוכה מ"ט:) מאי דכתיב (שיר השירים ז' ב') "חמוקי ירכיך"? למה נמשלו דברי תורה כירך? לומר לך מה ירך בסתר אף דברי תורה בסתר; שידוע שזה סובב על סתרי תורה, ולא כל אחד ראוי לזה, ומכל שכן וכל שכן שמלמדים את זה עם קלים וריקים ופוחזים וכו', ומכל שכן עם נשים וכו', וצריכים לברוח משיעורים כאלו, כי הם אינם יודעים בין ימינם לשמאלם. צריכים לבקש הרבה ממנו יתברך שיהיו מעשיו מרובים מחכמתו, היינו שיקיים מצוות מעשיות, כי אם אדם לומד את חכמת הקבלה בלי קיום מצוות מעשיות, לבסוף הוא בא לידי כפירות ואפיקורסות, כי שכלו לא יכול להכיל את הרוחניות וכו', ועל ידי זה נופל נפילה אחר נפילה. ולכן צריכים לשפוך את לבו הרבה מאד שיהיה ראוי ללימוד חכמת הקבלה.
|