שאלה: מאת שלומי: שלום וכל טוב למוהרא"ש שליט"א. בכל יום אני מתפלל עבורכם וטובל במקווה לזכותכם ולרפואתכם. תשובה: |
||
בעזה"י יום ב' לסדר ואתחנן ח' מנחם אב התשע"ג
שלום וברכה אל שלומי נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
אין לתאר ואין לשער את גודל השמחה שיש לי שאתה מציית את רביז"ל, ומתמיד בלימוד תורה הקדושה, ואתה לומד על פי סדר-דרך-הלימוד שנתן לנו רביז"ל, כמובא באריכות בדבריו ז"ל (שיחות הר"ן סימן ע"ו) שזו דרך ועצה קלה מאד מאד ללמוד הרבה תורה, ולהיות בכל חלקי התורה הקדושה – מקרא, משנה, גמרא, מדרש, הלכות ואגדות וכו' וכו', ואשרי מי שמציית את רביז"ל, כי בפירוש גילה לנו התנא הקדוש (אבות פרק ו') לפי שבשעת פטירתו של אדם, אין מלוין לו לאדם לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד. ושומעים בכל יום אסונות שבחורים צעירים נפטרו מהעולם ל"ע, וכן אברכים צעירים נפטרו מהעולם ל"ע, ולכן כל מי שהוא חכם ומציית את רביז"ל, זוכה לעבור בימי חייו את כל התנ"ך, וכל ששה סדרי משנה, וכל הש"ס בבלי ירושלמי ותוספתא, וזוכה לגמור את כל ספרי הפוסקים רמב"ם טור ושולחן ערוך, וכל המדרשים כולם וכו' וכו', ואין לו ממה להתבייש כשיוצא מזה העולם וכו' וכו', כי התורה תלווה אותו בחייו ולאחר מותו. ואוי לטיפש הזה שאומר שהוא מקורב אל רביז"ל, אבל הוא לא מציית את רביז"ל, אזי נשאר קירח מכאן וקירח מכאן, וכבר אמר רביז"ל (חיי מוהר"ן סימן ש"כ) כל מי שיציית אותי ויקיים כל מה שאני מצווה, בוודאי יהיה צדיק גדול, יהיה מה שיהיה. והעיקר להשליך שכל עצמו לגמרי, רק אשר יאמר – הוא יקיים הכל כמאמרו, ומן הסתם מי שיכול ללמוד ביותר מסוגל ביותר, ואמר (חיי מוהר"ן סימן שנ"ד) על שני כיתות אנשים יש לי רחמנות גדול עליהם, על אלו אנשים שהיו יכולים להתקרב אלי ואינם מתקרבים, ועל אלו המקורבים אלי ואינם מקיימים את דבריי. כי אני יודע שיהיה עת בעת שיהיה האדם מונח על הארץ עם רגליו אל הדלת, אז יסתכל על עצמו היטב ויתחרט מאד מאד על שלא זכה להתקרב אלי, או שלא קיים את דבריי. כי אז ידעו שאם היו מקורבים אלי ומקיימים את דבריי, לא היה שום דרגא בעולם שלא הייתי מביאם לאותה המדריגה. אבל לא יועיל אז; עיין שם. ולכן אתה צריך מאד מאד לשמוח שאתה מקורב אל רביז"ל, ומקיים את דבריו שאתה לומד כפי סדר-דרך-הלימוד שלו, אשריך ואשרי חלקך. עכשיו בענין מחשב שמחובר לאינטרנט, או שאר כלים מרעין בישין כמו אייפון וכו', בלקברי וכו', שיכולים לראות בזה כל מיני זבל שבעולם, אני מוכרח להגיד לך שהקללה הכי גדולה שיש לנו בדור הזה, היא הכלים המתועבים האלו, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (סנהדרין מה.) אין יצר הרע שולט אלא במי שעיניו רואות; ואמר החכם "אין חוצץ בפני התאוה כעצימת העינים"; ואמר "אין לך אבר באברי האדם שיגרום לו מכשול כמו העינים"; ולכן כל מי שיש לו את הכלי המתועב הזה וכו', וצופה ומביט בכל הזבל והלכלוך שיש בעולם, פשוט נעשה משוגע, כמו שכתוב (דברים כ"ח ל"ד) "והיית משוגע ממראה עיניך אשר תראה", כי מי שלא שומר על העינים שלו נעשה משוגע ממש פשוטו כמשמעו, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) שרוב המשוגעים משתגעים רק מחמת תאוות ניאוף, ובפרט שעל ידי שמסתכל על השיקוץ תיעוב ועירום וכו' וכו', הוא מחמם את עצמו ובא לידי הוצאת זרע לבטלה, שזה החטא הכי מגונה והכי חמור שרק יש, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (נדה י"ג.) אמר רבי יוחנן: כל המוציא שכבת זרע לבטלה חייב מיתה; ואמרו (שם) רבי יצחק ורבי אמי אמרי: כאילו שופך דמים, שנאמר (ישעיה נ"ז ה') "הנחמים באלים תחת כל עץ רענן שוחטי הילדים בנחלים תחת סעיפי הסלעים", אל תקרי שוחטי אלא סוחטי; כי מכל טיפה וטיפה יכול להוולד ולד, וכשסוחט את זרעו לבטלה הוא שוחט את ילדיו, והעוון הזה מטמטם את המח והדעת, ומכניס את האדם בחלישות הדעת וביאוש גדול כאילו הקדוש ברוך הוא שונא אותו, ולא צריך אותו וכו' וכו. ולכן לא בחינם שאתה כל כך מיואש ואתה לא רוצה לחיות יותר, ונמאסו לך החיים וכו' וכו', כי מי שמרגיל את עצמו להסתכל בלכלוך והזבל הזה, הוא בא לידי הוצאת זרע לבטלה שהוא בכלל רוצח גמור, כי מכל טיפת זרע יכול להוולד ולד, וכשאדם מוציא את זרעו לבטלה, על ידי זה הוא הורג את הולד וכו', ואם אחד הורג בן אדם – הרי הוא רוצח, ואם הורג שני בני אדם – הוא רוצח שברוצחים וכו', וכן ככל שאדם הורג יותר אנשים – הוא ארכי רוצח, ומכל שכן כשאדם הורג את בנו או את בתו – זה רוצח משוגע וכו'. והנה מובא בספרים שאם יסתכלו בטיפת זרע, יראו שמתנועע ולד שלם, עם ראש, גופה, ידים ורגלים וכו', ולכן כשאדם מוציא זרע לבטלה, הרי הוא הורג ולד, ומכל שכן כשמוציא זרעו לבטלה כמה וכמה פעמים, הרי הוא רוצח וכו', ולכן החמירו על זה חכמינו הקדושים יותר מהכל, מלבד זה שהחטא הזה מכניס באדם שיהיה תמיד ממורמר ומדוכא. ולכן שלח לנו הקדוש ברוך הוא את רביז"ל לדור הזה, כדי להציל את כל אלו הנשמות הנפולות והפגומות, ולהוציא אותם מהשאול תחתית ומתחתיו, ולכן עצתך להתקרב אל רביז"ל על ידי לימוד ספריו הקדושים, שאין למעלה מזה, כי רביז"ל מכניס באדם תקווה לחיות וכו', ונותן עצות איך לצאת מזה. והיה טוב מאד שתעשה לעצמך שיעור בספר הנפלא 'קדושת ישראל' המדבר מהחטא הזה ומהעצות איך לצאת מזה, וכן בספר 'אוצר הקדושה' שגם כן מלא עצות איך לצאת מהחטא המגונה הזה, כי מי שנפל בחטא הזה, קשה לו מאד מאד לצאת מזה, כי זה מטמטם לו את כל השכל והדעת, עד שנעשה אומלל לגמרי, ולכן תעשה כל מה שביכולתך לקבל על עצמך קבלה חזקה שזהו זה, אתה לא חוטא יותר בחטא המגונה הזה שעל ידו אתה הורס את הבריאות שלך וכו' וכו', כי מובא (שולחן ערוך אבן העזר סימן כ"ג) אסור להוציא שכבת זרע לבטלה ועון זה חמור מכל עבירות שבתורה וכו'. אלו שמנאפים ביד ומוציאים שכבת זרע, לא די להם שאיסור גדול הוא, אלא שהעושה זה בנדוי הוא יושב, ועליהם נאמר (ישעיה א' ט"ו) "ידיכם דמים מלאו", וכאילו הרג הנפש; ולכן אתה צריך לקחת את עצמך בידיך, ולהפסיק עם הזבל והזוהמא הזו שהורסת לך את החיים שלך. אשריך ואשרי חלקך שזרקת את הכלי המתועב הזה, וכך לא יהיו לך שום נסיונות יותר. כדי להציל את הנוער היום מוכרחים לחתן אותם מה שיותר מהר, כי רק זה הפתרון – לחתן את הבנים והבנות, כי כך אמרו חכמינו הקדושים (יבמות סב:) המדריך בניו ובנותיו בדרך ישרה, והמשיאן סמוך לפירקן, עליו הכתוב אומר (איוב ה') "וידעת כי שלום אהלך"; ורק זה הפתרון – לחתן את הילדים מה שיותר מהר, ועל ידי זה ינצלו מהחטא המגונה הזה, ובכלל לא ירצו כבר להחזיק את הכלי משחית הזה בכיסו. הקדוש ברוך הוא יעזור שתזכה למצוא את בת זוגך בקרוב מאד, ותבנה בית נאמן בישראל, ותהיה הכי מאושר בחייך.
|