שאלה: מאת יוסף: שלום. את חטאי אני מזכיר לפניכם בבושה גדולה: יש לי הרבה קושיות על הנהגתכם, ויותר מזה, יש לי הרבה בלבולים באמונה ובמציאות השם. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' עש"ק לסדר חוקת ו' תמוז התשע"ג
שלום וברכה אל יוסף נרו יאיר לנכון קבלתי את מכתבך. הנה רביז"ל אמר (ספר המדות אות גניבה וגזילה סימן א') מי שנפתה לבו לגזול וכיון שהתיר לעצמו גזילת חבירו, הרי הוא מוכן לכל חטא ועון, ואין תקנה להסירו מדרכו הרעה; הרי שלך לפניך – הרגע שהתרת לעצמך לגנוב כספי צדקה, אתה כבר מוכן לכל העבירות שבתורה, ובפרטיות פגם הברית, שאני מבין מתוך השורות של מכתבך הארוך וכו', שאתה פגום מאד בפגם הברית הוצאת זרע לבטלה, וגם כל הראש שלך מלא זוהמא וניאוף מכל מיני הסתכלויות רעות שאתה רגיל בזה וכו'. ולכן אין כבר שאלה על הקושיות שלך עלי, ומכל שכן על הקדוש ברוך הוא, צריך שתדע שזה בא לך מהניאוף שנדבק בך זה ימים ושנים עד שהמח שלך מלא טינוף וצואה וכו', וטוב שתדע שמי שמדבר עלי, הוא נואף מגונה, אשר לבסוף יתגלה קלונו ברבים, אחד קודם ואחד יותר מאוחר. מה טוב ומה נעים באם תלמד בכל יום את המאמר בלקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן נ"ב ולומר עליו את התפלה הזו מהספר 'תפלות ובקשות': מה שקשה קושיות על הצדיקים, זהו מוכרח להיות. כי הצדיקים מתדמים ליוצרם, וכמו שקשה קושיות על השם יתברך, כמו כן בהכרח שיהיה קשה קושיות על הצדיק, כי הוא מתדמה אליו יתברך, ובענין הקושיות שקשה על השם יתברך, מרגלא בפומיה דרביז"ל לומר, אדרבא, כך ראוי להיות דייקא, שיהיו קושיות על השם יתברך, וכך נאה ויפה לו יתברך לפי גדולתו ורוממותו. כי מעוצם גדולתו ורוממותו, שהוא מרומם מאד מדעתנו, על כן בוודאי אי אפשר שנבין ונשיג בשכלנו הנהגתו יתברך. ועל כן בהכרח שיהיו עליו יתברך קושיות, כי כך נאה ויפה להבורא יתברך, שיהיה מרומם ונשא מדעתנו, שעל ידי זה קשה קושיות, ואם היה הנהגתו כפי חיוב דעתינו, אם כן היה, חס ושלום, דעתו כדעתינו. יהי רצון מלפניך אדני אלהי ואלהי אבותי שתחוס ותרחם עלי שלא יהיה לי שום קושיות וספיקות על גדולי מובחרי צדיקיך הנכללים בך לגמרי, כי אתה יודע את גודל חטאיי ועוונותי ופשעיי המרובים, שחטאתי ועוויתי ופשעתי נגדך ימים ושנים, בכל מיני עבירות וחטאים מגונים, ובפרט בפגמי הברית, שעל ידי זה נעקר מוחי לגמרי, ונתעקם לבבי, ונתמלא עקמומיות וקושיות עליך, ומזה בא שיש לי בכל פעם קושיות וספיקות על גדולי מובחרי צדיקיך הקדושים ששלחת לזה העולם לגלות ולפרסם את אמתת מציאותו יתברך, ולכן חוס וחמול עלי שאזכה לחזור בתשובה שלימה, ולדעת את האמת שאין לי דעת בכלל, "כי בער אנכי מאיש ולא בינת אדם לי", ואיך מלאו לבי ודעתי להקשות קושיות עליך ועל צדיקיך האמיתיים, הדבוקים לגמרי בך, אין זה אלא מפני רוע מעללי ועוונותי המרובים.
ולכן אבקש אותך אבי שבשמים שאזכה לחזור בתשובה שלימה לפניך, ולא אעשה יותר הרע בעיניך, ותמחול ותסלח לי על כל מה שחטאתי עוויתי פשעתי נגדך עד היום הזה, ואזכה מעתה לאמונה ברורה ומזוככת בך, שאתה נמצא ואין בלעדיך נמצא, ואזכה לאמונת חכמים להאמין בדבריהם, ולידע שמעשיהם אינם פשוט, ואף שעולה על לבבי תמיד קושיות וספיקות על מעשיהם ומדותיהם, זכיני לדעת שמוחי פגום לגמרי, ולכן עולה על לבי תמיד קושיות וספיקות על מעשיהם והנהגותיהם, מאחר שאני פגום לגמרי, ולכן אבקש אותך שאזכה מעכשיו לחזור בתשובה שלימה על פגם אמונת חכמים, ועל ידי זה אזכה להגיע לאמונה ברורה ומזוככת בך, עד שאזכה להכלל בך לגמרי מעתה ועד עולם אמן סלה. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|