שאלה: מאת אור: שלום. איך אפשר לדעת אם כישפו אותי? והאם מותר ללכת למישהי שעוסקת בקבלה ובמיסטיקה? תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר טהרה א' דראש חודש אייר התשע"ג
שלום וברכה אל אור נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. תרגיל את עצמך לדבר אל הקדוש ברוך הוא בשפת האם שלך, שזה נקרא התבודדות, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן כ"ה) ההתבודדות הוא מעלה עליונה וגדולה מן הכל. דהיינו לקבוע לו על כל פנים שעה או יותר להתבודד לבדו באיזה חדר או בשדה, ולפרש שיחתו בינו לבין קונו בטענות ואמתלאות בדברי חן ורצוי ופיוס, לבקש ולהתחנן מלפניו יתברך, שיקרבו אליו לעבודתו באמת. ותפלה ושיחה זו יהיה בלשון שמדברים בו וכו', והנהגה זו הוא גדולה במעלה מאד מאד, והוא דרך ועצה טובה מאד להתקרב אליו יתברך, כי זאת היא עצה כללית, שכולל הכל. כי על כל מה שיחסר לו בעבודת השם, או אם הוא רחוק לגמרי מכל וכל מעבודתו יתברך, על הכל יפרש שיחתו ויבקש מאתו יתברך. ותיכף ומיד כשתרגיל את עצמך לדבר אליו יתברך, אזי תיכף ומיד יתפרדו כל פועלי אוון, שום כישוף ושום רע לא יקרה לך, כי כשבר ישראל פונה תמיד אל הקדוש ברוך הוא, ויודע ועד אשר אין בלעדו יתברך כלל, והוא יתברך מנהיג את עולמו בחסד וברחמים בצדק ובמשפט, ודבר גדול ודבר קטן לא נעשה מעצמו אלא בהשגחת המאציל העליון, עד כדי כך שאמרו חכמינו הקדושים (חולין ז:) אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא אם כן מכריזין מלמעלה; שאדם לא מקבל מכה קטנה באצבע קטנה אם לא מכריזין על זה קודם מלמעלה, אזי תיכף ומיד מתבטלים ממנו כל מיני כישופים והזקות וכו' וכו'. רביז"ל אמר (ספר המדות אות ממון סימן ע') מי שעוסק בשמות הטומאה ובכשפים נעשה עני; ולכן לא כדאי בכלל ללכת אל בעלי דמיונות וכו', שקוראים את עצמם מקובלים וכו', ועוסקים במיסטיקה וכו', הכל הבל ורעות רוח, ואמר רביז"ל (שם אות כישוף סימן ג') אין הכישוף מזיק אלא לבעלי גאווה; ולכן צריכים לבטל את עצמו לגמרי אליו יתברך, ולהכניס בדעתו אשר אין בלעדו יתברך כלל, ואז ממילא ישברו ממנו הגיאות והישות שנכנסו בו. אני מוכרח להגיד לך ש'אור' זה לא שם, או שתחליף את השם או שתוסיף שם. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|