שאלה: מאת פנחס: לכבוד הצדיק. לצערי הרב אני נכשל כל הזמן בהרהורים מגונים, כי התאווה בוערת בי ואני לא יכול להוציא את המחשבות האלו מהראש. האם יש עצה לצאת מהמעגל הזה שלא נגמר? תשובה: |
||
בעזה"י יום ד' לסדר שמיני כ"ג ניסן התשע"ג שלום וברכה אל פנחס נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ל"ו) תיקון של הרהורי זנות שבא לאדם, שיאמר שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד, ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד, וכשאדם מקבל עליו עול מלכות שמים באלו הפסוקים, שכולל את נשמתו בשנים עשר שבטי יה, ומפריש את נשמתו מנשמת ערב רב, על ידי זה בורחת ממנו הקליפה של תאוות ניאוף וכו'. וכל זה כשיש לו לאדם הרהור באקראי בעלמא, אזי די לו באמירת שתי פסוקים האלו, אבל אם הוא חס ושלום רגיל בהרהור של התאווה הכללית תאוות ניאוף רחמנא ליצלן, ואינו יכול להפרד ממנה, אזי צריך גם להוריד דמעות בשעת קבלת עול מלכות שמים, היינו בשעה שאומר "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", שיוריד גם דמעות, שזה יבטל ממנו את התאווה המגונה הזו, שבאמת זו קליפה שמתלבשת באדם, וקשה לו מאד מאד לצאת מזה, כי מי שרגיל בהרהורים רעים הרהורי ניאוף, קשה לו מאד מאד להפרד ממנה. ולכן אפילו כמה וכמה פעמים ביום יאמר את שני הפסוקים האלו, כדי להנצל מהרהורים רעים ומהרהורים מגונים, ויוריד דמעות בעת אמירתם, וזה יועיל לו מאד מאד. ומוהרנ"ת מסביר (לקוטי הלכות קריאת שמע הלכה ד' אות ד') מה הוא הענין של אמירת שני פסוקים אלו "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", כי עיקר העצה להנצל מהרהורים רעים הרהורי ניאוף וכו', העיקר הוא האמונה הקדושה, שהוא סוד "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", כי על ידי אמירת שני פסוקים אלו זוכין להינצל מהרהורי ניאוף, שהוא תיקון הברית, שהוא תיקון המוחין, שהם הכלים לצייר האור לברכה וכו', ואת המוחין מקבלים דייקא על ידי קריאת שמע, שאז אדם מבטל את כל כולו אליו יתברך וכו', ועל כן על ידי האמונה הקדושה שהיא קריאת שמע, על ידי זה יכולים לצייר את האור לברכה, ואז יכולים לעסוק בתורה, ולקבל עצות מתורתו של הצדיק האמת, כי נצטייר האור לטובה ולברכה, על ידי האמונה הקדושה, שהוא :שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", שהם סוד תיקון הברית, כי עיקר הוא האמונה הן בכלליות התורה, והן בפרטיות בכל דור ודור, שצריכין להתקרב להצדיק האמת שבכל דור ודור, העיקר הוא האמונה. שצריך לבטל דעתו לגמרי כאילו אין לו שום דעת עצמו כלל, ויסתכל רק על האמת לאמיתו, וימשוך עצמו רק אל האמת, שהוא סוד האמונה, ולא יטעה את עצמו, ואז בודאי יזכה לקבל עצות קדושות, ותיקון גדול מהצדיק ותורתו, אף על פי שלא תיקן בריתו בשלימות עדיין, ואין המח שלו בשלימות. והעיקר שיכיר את מקומו וידע זאת בעצמו, איך המוח שלו אינו מתוקן כראוי, מחמת פגם הברית שלו, כפי מה שיודע בנפשו, ועל כן הוא צריך לבטל דעת עצמו לגמרי, וכשבא אל הצדיק יטה דעתו רק על האמת לאמיתו, וכן כשעוסק בתורה יבטל בכל פעם את הערמימיות שנכנס בתוכו על ידי פגם הברית, ויבקש מהשם יתברך שיגלה לו נקודת האמת, ובכל פעם שידע תמיד בכל עת איך להתנהג באמת לאמיתו, ואם יבוא על דעתו איזה קושיא על הצדיק, או על התורה הקדושה, או על השם יתברך, אזי יבטל דעתו הפגומה וכו', ויאמר בלבו מי אני ומה דעתי וחכמתי שיהיה קשה לי איזה קשיא על השלם בדעת? כי הלא אני יודע בעצמי שדעתי עכורה ופגומה מאד על ידי פגם הברית שלא זכיתי עדיין לתקן, ויבטל דעתו לגמרי, ויסמוך עצמו רק על אמונה פשוטה בו יתברך, וימסור לבו לגמרי להשם יתברך, ולצדיקי אמת, ולתורתם הקדושה, שיוליכו אותו בדרך האמת כרצונם, ואז יזכה שיאיר לו האמת בכל עת. ויזכה לצייר ולקבל אור תורתם בסוד ברכה, אף על פי שלא זכה עדיין לתיקון הברית בשלימות, כי האמונה הקדושה עולה על הכל, כי על ידי האמונה הוא נכלל בהשם יתברך, ובהצדיקים שמאמין בהם ובתורתם, ואז הם בעצמם מציירים לו האור לברכה, וממשיכין לו אור מתוקן ומצוייר בסוד ברכה מלמעלה קודם שיורד אליו, ואז אין הכלים פגומים שלו יכולים לקלקל האור חס ושלום לציירו בהיפך, כי כבר נצטייר האור למעלה בסוד ברכה. הכלל בזה שכשאדם אומר את שני הפסוקים האלו "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", בזה הוא מזכך את המוחין שלו, כי האמונה הקדושה היא התרופה לכל הירידות והנפילות שאדם ירד ונפל לשם, ובפרט מי שרגיל בהרהורים רעים הרהורי ניאוף, וכל מח מחשבתו נמצא רק בזוהמת תאוות ניאוף וכו', עיקר עצתו להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, לידע להודיע ולהוודע שאין בלעדו יתברך כלל, והאמונה הקדושה בו יתברך תאיר בו בצורה כזו שיצייר את האור לטובה, ובפרט כשזוכה להיות מקורב אל הצדיק האמת שהוא רביז"ל בעצמו, שמאיר את האמונה בעולם, על ידי זה יזכה סוף כל סוף לבוא לתיקונו, ויזדכך מוחו, ויזכה לחשוב רק ממנו יתברך, אבל עליך לדעת שלוקח הרבה זמן עד שזוכים לזיכוך המוחין. ולכן תתחזק ביתר שאת ביתר עוז לומר את שני הפסוקים האלו "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", ותוריד דמעות בעת אמירתך את הפסוקים האלו, וכן תבקש הרבה ממנו יתברך שיטהר את המח מחשבה שלך, כי מי שנכנס בקליפה הזו של הרהורים רעים להרהר אחר עירום זיהום טינוף וכו' וכו', מאד מאד קשה לו לנתק את עצמו מזה, כי מרוב הרגלו הרע להכניס את מח מחשבתו שהיא לבוש לנשמתו במקומות מטונפים כאלו וכו' וכו', אזי נשמתו מלאה כתמים ופגמים וכו', ועד שזוכה שמכבס את נשמתו ואת מח מחשבתו שהם הלבוש של נשמתו, לוקח הרבה זמן, כי יש בני אדם שנפלו כל כך בהרהורים רעים, עד שקשה להם לנתק את עצמם מהקליפה המגונה הזו. ולכן עליך להתאמץ ביתר שאת וביתר עוז עם סבלנות גדולה מאד רק להיות רגיל לומר את שני הפסוקים האלו "שמע ישראל הוי"ה אלקינו הוי"ה אחד: ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד" בכל פעם, ותבקש ותתחנן ממנו יתברך שתזכה לצאת מההרגל הרע הזה של הרהורים רעים ומחשבות זרות וכו' וכו', ואז אם תהיה עקשן, סוף כל סוף תתפטר מהצרה הגדולה הזו. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|