שאלה: מאת גמליאל: לכבוד הצדיק מיבנאל שליט"א. אתם כל החיות שלי ואלמלא ספרי שו"ת אשר בנחל, לא היה לי קיום כלל. השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום א' לסדר ויחי עשרה בטבת התשע"ג
שלום וברכה אל גמליאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רכ"ח) דע שכשהקדוש ברוך הוא מסתכל בנשמה שתוכל להחזיר בני אדם בתשובה ולעשות גרים, אזי הוא יתברך בעצמו כביכול מבקש ורואה שיהיה מחלוקת עליו, כי (יבמות כ"ד) 'אין מקבלין גרים לימות המשיח ולא בימי שלמה' משום שולחן מלכים', כי אז אינן מתגיירין מאהבה, רק מחמת שרואין גדולת ישראל, ועיקר הגרים הוא כשמתגיירין בעת שישראל סחופים בעוני ודוחק, כמו שכתוב (ישעיה נ"ד) "מי גר אתך בעניותך" וגו', ועל כן בהכרח שיהיה מחלוקת על מי שמחזיר בני אדם למוטב ומגייר גרים, כדי שלא יהיה לו שום שלווה, כי אז מי שמתקרב אליו הוא באמת, ואזי יכול לגייר גרים באמת, לא משום שלום ונחת, וזהו "וישב יעקב בארץ מגורי אביו" ואיתא במדרש (בראשית פרשה פ"ד סימן ד') "מגורי אביו" שהיה מגייר גרים כמו אבותיו, כמו מגיורי אביו, וזה שאמרו חכמינו הקדושים (שם) "וישב יעקב" 'ביקש יעקב לישב בשלווה, מיד קפץ עליו רוגזו של יוסף', היינו מחמת שיעקב היה מגייר גרים, בחינת "מגורי אביו", על ידי זה לא היה יכול לישב בשלווה, כדי שיהיו הגרים באמת, ואם יהיה לו שלווה לא יוכל לעשות גרים, כי אין מקבלין גרים לימות המשיח; הרי שלך לפניך שכל מי שעוסק בלקרב רחוקים, מן השמים מעוררים עליו מחלוקת, כדי שאלו שבאים אליו שיהיה עם אמת. ולכן אסור לך להתפעל מהם כלל, רק להמשיך בעבודה הקדושה הזו, שאין למעלה מזה, כי אי אפשר לתאר ולשער את גודל הזכות של אדם שזוכה לקרב רחוקים, כמובא בזוהר (תרומה קכ"ח:) תא חזי כל מאן דאחיד בידא דחייבא, ואשתדל ביה למשבק ארחא בישא, איהו אסתלק בתלת סלוקין מה דלא אסתלק הכי בר נש אחרא, גרים לאכפייא סטרא אחרא, וגרים דאסתלק קודשא בריך הוא ביקריה, וגרים לקיימא כל עלמא בקיומיה לעילא ותתא, ועל האי בר נש כתיב (מלאכי ב') "בריתי היתה אתו החיים והשלום" וזכי למחמי בנין לבנוי, וזכי בהאי עלמא וזכי לעלמא דאתי, כל מארי דינין לא יכלין למידן ליה בהאי עלמא ובעלמא דאתי, עאל בתריסר תרעי ולית מאן דימחי בידיה. ועל דא כתיב (תהלים קי"ב) "גבור בארץ יהיה זרעו דור ישרים יבורך הון ועושר בביתו וצדקתו עומדת לעד זרח בחושך אור לישרים" וגו'. ולכן אל תסתכל על שום בריה שבעולם, יהיה מה שיהיה, אם יש לך כח כזה להחזיר בני אדם בתשובה, דע לך שהס"מ בעצמו יקום עליך, עם כל זאת אל תתפעל ממנו, וככל שתהיה עקשן גדול לא להתפעל משום מתנגד, כמו כן תזכה לקרב יותר אנשים, ואני מוכרח להגיד לך כבר עכשיו כדי שתדע את זה על להבא, שהס"מ לא יעזוב אותך, ויעורר עליך כל מיני מחלוקת ומריבות, ואם כוונתך הוא לשמים, אזי לא תתפעל מאף אחד בעולם, אדרבה ככל שיחלקו עליך, תראה לקרב יותר בני הנעורים אליו יתברך, וזה סימן שכוונתך לשמים, אבל אם אתה מתקפל מפני שכמה כלבים נובחים עליך וכו', סימן שאין כוונתך לשמים, ולכן תהיה מוכן לכל מיני בזיונות בעולם וכו' וכו', ואתה אל תתפעל מאף אחד, רק תמשיך לקרב מה שיותר אנשים אליו יתברך, ותחדיר בהם אמונה פשוטה בו יתברך, שאין למעלה מזה, כי זו המצוה הכי גדולה לקרב רחוקים, יעזור הקדוש ברוך הוא שיהיו לך כוחות הנפש לעמוד בכל הנסיונות הקשים והמרים וכו', ותוכל לעסוק בזה כל ימי חייך. מה טוב ומה נעים באם תוכל ללמוד בכל יום את המאמר הזה בלקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רכ"ח, ולומר עליו התפלה בלקוטי תפלות תפלה קל"ט, וזה יועיל לך מאד. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|