שאלה: מאת אבישג: שלום. איך אפשר לדעת איפה אני אוחזת ברוחניות, ואם הקדוש ברוך הוא מרוצה ממני? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ג' לסדר וישב כ' כסליו התשע"ג שלום רב אל אבישג תחי' לנכון קבלתי את מכתבך. אצל הקדוש ברוך הוא כתוב (דברי הימים א' ט"ז כ"ז) "עוז וחדוה במקומו", שמה שורה רק השמחה, ולכן אם בר ישראל תמיד שש ושמח עם כל הנקודות טובות שיש בו, סימן שחזר בתשובה ותשובתו התקבלה בשמים, וזה הסימן שכל בר ישראל צריך להסתכל על עצמו אם הוא באמת שש ושמח כשמקיים מצוה, זה סימן שהקדוש ברוך הוא מרוצה ממנו, כי כך אמר רביז"ל (ספר המדות אות שמחה סימן א') כשאדם עושה מצוה בשמחה בידוע שלבו שלם עם אלקיו, ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ה') כשאדם עושה מצוה בשמחה, הוא נכנס בשמחת הקדוש ברוך הוא. עליך לדעת כי הקדוש ברוך הוא אוהב את כל בר ישראל, כי הם בניו, כמו שכתוב (דברים י"ד) "בנים אתם להוי"ה אלקיכם", ואמרו חכמינו הקדושים (אבות פרק ג') חביבין ישראל שנקראו בנים למקום; ואמרו (שמות רבה פרשה כ"ט סימן ד') אמר רבי שמעון בן יוחאי אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל, אלוה אני על כל באי עולם אבל לא יחדתי שמי אלא עליכם, איני נקרא אלהי עובדי כוכבים ומזלות אלא אלהי ישראל. הרי שלך לפניך איך כל בר ישראל חביב אצלו יתברך, הצרה הוא שנברא הס"מ בשביל הבחירה והנסיון, שמכניס בלב האדם דמיונות ומחשבות הטורדות ומבלבלות אותו וכו' וכו', כאילו הקדוש ברוך הוא כועס עליו, וכאילו הקדוש ברוך הוא יעניש אותו וכו' וכו', וכאילו הוא לא צריך אותו, והוא לא מעוניין בו וכו' וכו', ובאמת כל בר ישראל הוא חלק אלוק ממעל, וזה מה שמגלה הצדיק האמת לכלל נשמות ישראל, וצעק ועדיין צועק בקול עמוק (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ע"ח) אוי אין שום יאוש בעולם כלל, אין דבר כזה להתייאש, כל זמן שאדם חי הוא יכול לתקן הכל, ויכול לחזור אליו יתברך, והוא יתברך יקבלו באהבה גדולה, כמאמרם ז"ל (פסחים קיט.) ידו של הקדוש ברוך הוא שפרוסה תחת כנפי החיות כדי לקבל בעלי תשובה מיד מדת הדין; ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן קי"ב) אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן. הקדוש ברוך הוא יכניס בכל עם ישראל שמחה אמיתית, ולשמוח שזכינו להבראות מזרע ישראל, ולא עשנו גוי כגויי הארצות, ואנחנו מקורבים אל רביז"ל, שהוא הצדיק שבדור הזה.
|