שאלה: מאת ניסן: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' קודם החג י"ד ניסן ה'תשע"ב
שלום וברכה אל ניסן נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. רביז"ל אומר (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן נ') כל הפוגם בברית אינו יכול להתפלל, כי טועם טעם מרירות בחייו והוא תמיד ממורמר, ולכן אין לו חשק להתפלל, ובא לו מאד כבד לפתוח את הסידור, וכשפותח כבר את הסידור קשה לו מאד להתפלל, ומרגיש טעם מר מאד ורוצה להתפטר כבר מכל התפלה והכל אצלו כעול ולמשא וכו. מה שאין כן מי ששומר את הברית אצלו התפלה מיין מתוקין, הוא מרגיש כל מיני מתיקות בתפילתו והוא מחיה עצמו באמירת תיבות התפלה וזה אצלו מתוק מדבש. ולכן עליך לבדוק בעצמך היטב היטב איך אתה אוחז בתיקון הברית, וזה כל הטעם שקשה לך להתפלל, כי מרוב פגם הברית ובפרטיות הוצאת זרע לבטלה שזה מביא לאדם מרירות ועצבות ודיכאון בחייו, קשה לו להתפלל ולומר את תיבות התפלה, כי יורד בחינת כלב וטורף את תפלתו. ומגלה רביז"ל שזה היה הנסיון לעם ישראל במצרים כשהשליכו את העצמות לכלבים ואכלו את זה, היו יודעים שאין הברית שלם, כי בפסח כתיב (שמות י"ב) "וכל ערל לא יאכל בו" וכתיב (שם) "ועצם לא תשברו בו" וכיון שזרקו את זה לכלבים והם אכלו את זה, זה היה הנסיון אם פגם בברית או לא. ולכן כל מי שפגום בברית ובפרט בחטא המגונה של הוצאת זרע לבטלה הוא תמיד ממורמר, בא לו קשה מאד להתפלל את השלש תפלות, והוא מרגיש מיין מרירין, מרירות גדול ומתעצל לגמרי מלהתפלל, עד שיש שלא מתפללים כלל, וזה בא להם מרוב מרירות ועצבות שנכנס בהם מחמת שפגומים מאד בניאוף וזנות רחמנא לצלן. ולכן תעשה כל מה שביכולתך לחזור בתשובה שלימה על פגמי הברית שלך ואז הכל ישתנה. מה טוב ומה נעים אם תזכה לנסוע אל ציון רביז"ל בעיר אומן, ותתן פרוטה לצדקה ותאמר שם את העשרה מזמורי תהלים הנקראים "תיקון הכללי" שרביז"ל הבטיח שאפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו, יוציאו מהשאול תחתית ומתחתיו שנפל לשם. רביז"ל אמר (ליקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן ח') מחנה ישראל זה שלש פרסאות, היינו איך אדם יכול לדעת שהוא נמצא בתוך מחנה ישראל? אם הוא מתפלל את השלש תפילות שחרית מנחה ערבית בכל יום, הרגע שעוזב אחד מהתפלות הקבועות זה סימן שמתחיל לצאת ממחנה ישראל. רואים בחוש כל אלו שעוזבים את הדת רחמנא ליצלן זה נמשך מפגם הברית שהם פגומים מאד מאד בניאוף, וליכלכו את עצמם בהוצאת זרע לבטלה מגיל קטנות, וזה הכניס בהם דכאון פנימי ולאט לאט התקרר אצלם נקודת יהדותם, ועל ידי זה התחילו להזניח את אחת מהתפלות הקבועות, עד שהפסיקו לגמרי להתפלל, וכך לאט לאט השליכו מעצמם את עול המצוות ופרקו עול לגמרי. הרי שלך לפניך, תבדוק טוב טוב בעצמך איך אתה אוחז בתיקון הברית, ואז תתחיל להרגיש טעם אחר בהשלוש תפלות עד שלא תרצה לעזוב את התפלות, וכמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ה) כשאדם נכלל באחדותו יתברך על ידי זה עושה מכל התפלות אחד ואי אפשר לו להפרד מתיבות התפלה.
|