שאלה: מאת רפאל: השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר צו ו' ניסן ה'תשע"ב שלום וברכה אל רפאל נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אנחנו קיבלנו מרביז"ל מתנה כל כך יפה שהוא תפלה והתבודדות שיחה בינו לבין קונו, שרק משיח יגלה את זה לכל העולם כולו, והענין הוא שאדם צריך להרגיל את עצמו מהרגע שהוא קם מהשינה עד שהוא הולך לישון שידבר אל הקדוש ברוך הוא בתמימות ופשיטות גמור בלי שום השכלות כלל, ויבקש ממנו יתברך כל מה שהוא צריך, כי אין עוד מדריגה יותר גדולה משיחה בינו לבין קונו, ואמר רביז"ל (שיחות הר"ן סימן קנ"ד) שעיקר מה שהגיע למדריגתו הוא רק על ידי ענין פראסטיק (פשיטות) שהיה מדבר הרבה. ומשיח הרבה בינו לבין קונו, ואמר תהלים הרבה בפשיטות. ועל ידי זה דייקא הגיע למה שהגיע. ואמר אם הייתי יודע שהשם יתברך יעשה ממני מה שאני עתה, דהיינו חידוש כזה, הייתי עושה ביום אחד מה שעשיתי בשנה כולה (כלומר שהיה מזדרז כל כך בעבודתו עד שמה שהיה עושה ועובד השם יתברך בשנה כולה היה עושה ביום אחד), והיה מתגעגע מאד אחר מעלת העבודה של פראסטיק (פשיטות) באמת, ואמר איי איי פראסטיק. גם אמר שדיבר עם כמה צדיקים גדולים ואמרו גם כן שלא הגיעו למדריגתם כי אם על ידי ענין פראסטיק, שעסקו בעבודתם עבודת השם יתברך בפשיטות גמור בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו וכו'. ועל ידי זה דייקא הגיעו למה שהגיעו. אבל לזכות לזה בשלימות צריכים לזרוק את השכל והחכמות שלו לגמרי, כי כל זמן שיש לאדם איזה שכל וחכמה מדומה וכו' וכו', הוא יהיה רחוק מזה וכו', כי תמיד יעלה לו שאלות, מי שומע אותי? מי צריך אותי? האם אני פועל בתפלתי ושיחתי וכו'? ולכן להגיע אל התבודדות אי אפשר רק על ידי מידת התמימות והפשיטות להשליך את שכלו המדומה לגמרי. אדם צריך לדבר אל הקדוש ברוך הוא מהרגע שקם עד שהוא הולך לישון, ובאמצע הוא מתפלל את השלוש תפלות שחרית מנחה ערבית, ובאמצע הוא אוכל, ובאמצע הוא עובד, ובאמצע הוא לומד וכו' וכו', העיקר תמיד לדבר אל הקדוש ברוך הוא, וזה עיקר השלימות, אבל גדולי מפורסמי הצדיקים הדבוקים באין סוף ברוך הוא, אמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ה') שאפילו בשעה שמדברים עם בני אדם, אז הם מתפללים אל הקדוש ברוך הוא, כי אדם חושב שהוא מדבר אליהם, והוא אז מדבר עמו יתברך, כי הוא מלביש את תפלתו בתוך השיחה והדיבור שמדבר עם בני אדם. תאמין לי מי שמרגיל את עצמו לדבר אל הקדוש ברוך הוא, הוא טועם טעם גן עדן בזה העולם, כי הוא חי את הקדוש ברוך הוא, ונושם את הקדוש ברוך הוא, והוא מדבק את עצמו בו יתברך, כי על תפלה נאמר (דברים י' כ"א) "הוא תהלתך והוא אלקיך", אשרי מי שיציית את רביז"ל ויקיים את כל זה, ומוהרנ"ת ז"ל אמר שעוד יגיע זמן שיהיה ענין של שיחה בינו לבין קונו דרך כבושה לרבים כמו שהיום פשוט שכל בר ישראל מניח תפילין. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|