שאלה: מאת גיל יהושע: ראשית, תודה רבה על הקונטרסים שאתם מפיצים כך זכיתי להתקרב לאבינו שבשמיים ולרבנו.
תשובה: |
||
בעזה"י יום ה' לסדר בראשית כ"ה תשרי ה'תשע"ג
שלום וברכה אל גיל יהושע נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אתה צריך לדעת כי כשאדם חוזר בתשובה, נכנס בהתלהבות עצומה וכו', ומתלהב לבו מאד מאד לקיים את כל המצוות וכו', אבל אחר כך הוא נופל ונחלש וכו', כמו שאמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן רס"א) כשנופל אדם ממדריגתו ידע שמן השמים הוא, כי ההתרחקות היא תחילת ההתקרבות, על כן נפל שיתעורר להתקרב להשם יתברך, ועצתו שיתחיל מחדש להכנס בעבודת השם יתברך, כאילו לא התחיל עדיין כלל מעולם, וזה כלל גדול בעבודת השם יתברך, שצריכים ממש בכל יום להתחיל מחדש. כל הבעיות של כל אלו שחזרו בתשובה, ואחר כך נופלים ונחלשים וכו', בא להם מרוב חלישות הדעת שעובר על כל אחד ואחד בזה העולם, כי אין אף אחד שלא יעבור עליו איזה משבר בהחיים, זה בכה וזה בכה וכו' וכו', והכלל והעיקר שצריכים להתחזק ולא להשבר משום דבר, ולהיות חזק מאד באמונה בו יתברך, כי סוף כל סוף אנחנו צריכים לחזור אליו יתברך, לא יועיל שום דבר, כי הרי כתוב (בראשית ג' י"ט) "כי עפר אתה ואל עפר תשוב", וכתיב (קהלת ג' כ') "הכל הולך אל מקום אחד הכל היה מן העפר והכל שב אל העפר". ולכן אשרי האדם שיש לו שכל ומסתכל על המציאות וכו', כשאדם זוכה ומקיים את התורה והמצוות, יש לו תקווה בהחיים וכו', ויש לו תקווה אחר שיצא מזה העולם וכו', אבל כשאדם רחוק מתורה ומצוות וכו', אין לו כלום בחיים לא עולם הזה ולא עולם הבא, וחי כמו בהמה וכו', שאין לה שום תכלית וכו'. ולכן תיקח את עצמך בידיך, כל הבעיה שלך זה רק מחמת גודל העצבות והמרירות והדכאון שמסבב אותך, כי כשאדם חוטא על ידי זה הוא מסובב עם קליפות ומשחיתים, כמאמרם ז"ל (ברכות ו.) תניא אבא בנימין אומר אלמלי נתנה רשות לעין לראות אין כל בריה יכולה לעמוד מפני המזיקין, אמר אביי אינהו נפישי מינן וקיימי עלן כי כסלא לאוגיא אמר רב הונא כל חד וחד מינן אלפא משמאליה ורבבתא מימיניה; אדם שחטא בחטא של הוצאת זרע לבטלה, הוא ברא קליפות ומשחיתים לאלפים ולרבבות שמסבבים אותו לימין ולשמאל וכו' וכו', ואין העין של האדם רואה אותן וכו'. ולכן אשרי האדם שזוכה לחזור בתשובה שלימה, שעל ידי זה הוא מבער ומבטל את כל הקליפות ממנו, ואז מתגלה אליו האור אין סוף ברוך הוא, ומתענג בזיו שכינת עוזו יתברך. ובענין אשתך וכו', תאמין לי שלא בשביל שחזרת להתרחק מהדת וכו', בשביל זה נעשה ביניכם יותר שלום וכו', כי אתה צריך לדעת שבלי הקדוש ברוך הוא אין שלום, כי חכמינו הקדושים אמרו (שבת י.) שמו של הקדוש ברוך הוא שלום, ואם אין הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, אזי לא יקח הרבה זמן שהבית יתפרק וכו', כי (סוטה יז.) איש ואשה זכו שכינה ביניהן, ואמרו (ירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ח') אי אפשר לאיש בלא אשה ואי אפשר לאשה בלא איש אי אפשר לשניהן בלא שכינה, ובמקום שהשכינה נמצא שם הברכה מצויה, רק שיהיה ביניהם שלום ואהבה גדולה מאד, ולכן אם מכניסים את הקדוש ברוך הוא בתוך הבית, זה נקרא שלום בית, היינו שמו של הקדוש ברוך הוא בתוך הבית. בזה שלא היה ביניכם שלום בית אמיתי וכו', זה מפני שלא צייתת את התורה הקדושה, שבפירוש חכמינו הקדושים הזהירנו מאד מאד על כבוד האשה, כמאמרם ז"ל (בבא מציעא נט.) לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו, שנאמר (בראשית י"ב) "ולאברם הטיב בעבורה" והיינו דאמר להו רבא לבני מחוזא, אוקירו לנשייכו כי היכי דתתעתרו, (תכבדו ותייקרו את נשותיכם כדי שתתעשרו) ואמר רביז"ל (ליקוטי מוהר"ן חלק א' סימן ס"ט) שעיקר העשירות בא בזכות האשה.
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|