שאלה: מאת יאיר: שלום לרב ותודה על דבריו הנפלאים והמחזקים. האם הרב יכול לעורר ולחזק בעניין הנסיעה לאומן לציונו של רבינו? מדוע אי אפשר לעשות אותן פעולות בקברי האבות ורבי שמעון במירון? האם מי שמקפיד לעולם לא לצאת מהארץ צריך לבטל מנהגו לשם נסיעה לצדיק? מדוע אי אפשר להסתפק בכך שמתקשרים לצדיק ע"י לימוד ספריו והליכה בעצותיו? השאלה הופנתה דרך מערכת 'ברסלב סיטי' ללשכת כ"ק מוהרא"ש שליט"א, הצדיק מיבנאל, אשר השיב במכתב נפלא. תשובה: |
||
בעזה"י יום ו' ערב שבת קודש לסדר משפטים כ"ד שבט ה'תשע"ב שלום וברכה אל יאיר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך.
עליך לדעת שזה דבר גדול מאד להיות רגיל ללכת אל קברי צדיקים, כי כך אמר רביז"ל (ספר המדות אות צדיק סימן קע"ג) על ידי השתטחות על קברי הצדיקים הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך; ולכן אשרי מי שרגיל לנסוע אצל קברי האבות בחברון, ואצל קברי הצדיקים בגליל, כגון אצל רבי שמעון בר יוחאי במירון, ורבי מאיר בעל הנס בטבריה וכו' וכו.
אבל ציון רביז"ל בעיר אומן זה דבר אחר לגמרי, כי לא היה עוד צדיק מימות עולם שיקח שני עדים צדיקים גדולים ויבטיח שכל מי שיבא אל קברו ויתן פרוטה לצדקה עבורו ויאמר את העשרה מזמורי תהלים הנקראים תיקון הכללי, אפילו אם עצמו וגבהו חטאיו ופשעיו יוציאו מהשאול תחתית ומתחתיו. ואמר (חיי מוהר"ן סימן רצ"ח) שהכח שהיה לדוד המלך לומר שמונה פעמים אבשלום בני בני (שמואל ב' י"ט א'), ועל ידי זה העלה אותו משבעה מדורי גיהנום והכניסו לגן עדן, כמאמרם ז"ל (סוטה י:), כח הזה יש לו גם כן, שיכול להעלות את האדם מכל השבעה מדורי גיהנום, ולהכניסו לגן עדן. וידוע איך שביקש רביז"ל מאד שנבא אל ציונו הקדוש, ויטיב לנו, ודבר זה לא השאיר שום צדיק בעולם צוואה כזו, ולכן אני שואל אותך, האם לא כדאי בשביל הבטחה כזו לנסוע אצל ציון רביז"ל? הלא הוא הבטיח הבטחה כזו שאף אחד לא הבטיח, רק הוא הבטיח הבטחה כזו, ולכן מה זה קשור לשאר קברי צדיקים שבארץ ישראל? רביז"ל כן השאיר צוואה כזו, ואחרים לא השאירו צוואה כזו.
ולכן אל תהיה בטלן, היום יכולים בתוך יום אחד לנסוע מארץ ישראל אל ציון רביז"ל בעיר אומן, וכבר לנסוע חזרה, למה לא תיסע ותקבל את התיקון הנורא והנפלא הזה?
הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח.
|